تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر : 44076

نقش‌آفرینی موثر هنرهای تجسمی در بستر تمبر/ ظرفیت‌ها تقویت شود

نقش‌آفرینی موثر هنرهای تجسمی در بستر تمبر/ ظرفیت‌ها تقویت شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نق از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای تمبر، در مراسم رونمایی از ۲ تمبر یادبود یلدا و شهرهای خلاق ایران ثبت یونسکو، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حبیب‌الله

به گزارش خبرگزاری مهر به نق از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای تمبر، در مراسم رونمایی از ۲ تمبر یادبود یلدا و شهرهای خلاق ایران ثبت یونسکو، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حبیب‌الله صادقی هنرمند فقید هنرهای تجسمی که سالیان متمادی به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عضو شورای عالی تمبر بود، گفت: هنرهای تجسمی بیشترین جامعه هنرمندان را در برگرفته و در این عرصه، هنرمندان به واسطه اینکه در میانه اثر حضور ندارند، ناشناخته باقی مانده‌اند و اثر از خالق اثر ماندگارتر است.
خراسانی‌زاده با بیان این‌که تمبر در بازار آثار هنری نقش مهمی را ایفا می‌کند، از تقویت ظرفیت‌های تمبر به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و هنری به عنوان رویکرد شورای عالی تمبر نام برد.
این عضو شورای تمبر به رویکرد فرهنگی ریاست فعلی این شورا اشاره کرد و گفت: تمبر علاوه بر محصولی تجاری، یک محصول فرهنگی است و بر آن هستیم تا فرهنگ و سنن کشور را هرچه بیشتر به‌واسطه این رسانه ارتباطی به دنیا معرفی کنیم.
مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رونمایی از تمبر در موزه ملی ارتباطات را اقدامی ارزشمند خواند و بیان کرد: موزه‌ها بیانگر فرهنگ غنی کشور هستند و جای خرسندی و افتخار است که رویدادهای فرهنگی در این اماکن برگزار می‌شوند.
سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در ادامه به مضمون تمبر یلدا اشاره کرد و گفت: در طرح این تمبر که توسط محمدرضا میری هنرمند نقاش کشورمان طراحی شده است، شب یلدا به عنوان پدیده‌ای گرم مطرح است که از لحاظ بصری در دل سرمای زمستان خودنمایی می‌کند و گرمای خانواده در مرکز این تمبر، نشان از پرشور بودن خانواده ایرانی دارد.
این عضو شورای تمبر به توسعه تمبرهای اختصاصی و کنشگری‌های مردمی اشاره کرد و گفت: با قرار گرفتن فرهنگ تمبر از مرحله تصدی‌گری به مرحله تنظیم‌گری، سالیانه ده‌ها تمبر با رعایت چارچوب‌های تخصصی و فرهنگی منتشر خواهد شد.
خراسانی‌زاده با اشاره به این‌که ۱۰ رشته هنری به هنرهای تجسمی اختصاص دارد، گفت: حداقل هفت هنر از مجموع هنرهای تجسمی می‌تواند در بستر تمبر نقش‌آفرین باشد.
استادیار دانشگاه شاهد در بخش پایانی اظهارات خود از تمبر به عنوان پدیده‌ای یاد کرد که محدود به زبان نیست و می‌تواند سفیری فرهنگی و فرازمانی باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.