تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 35708

ندا شهسواری همچنان امیدوار به حضور در هانگژو

ندا شهسواری همچنان امیدوار به حضور در هانگژو

به گزارش ایسنا، بازی‌های آسیایی هانگژو از اول مهر ماه به صورت رسمی آغاز می‌شود و تنیس روی میز ایران با چهار ورزرشکار راهی این رویداد می‌شود. ستاد عالی بازی‌های آسیایی پس از جلسات خود تنها یک سهمیه به بخش زنان اختصاص داده است که پس از برگزاری مسابقه انتخابی، شیما صفایی با پیروزی مقابل

به گزارش ایسنا، بازی‌های آسیایی هانگژو از اول مهر ماه به صورت رسمی آغاز می‌شود و تنیس روی میز ایران با چهار ورزرشکار راهی این رویداد می‌شود. ستاد عالی بازی‌های آسیایی پس از جلسات خود تنها یک سهمیه به بخش زنان اختصاص داده است که پس از برگزاری مسابقه انتخابی، شیما صفایی با پیروزی مقابل ندا شهسواری موفق به کسب این سهمیه شد.
حمیده ایرانمنش، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران در گفت‌وگو با ایسنا به اختصاص تنها یک سهمیه به بخش زنان اشاره و بیان کرد: تیم ایران بر اساس معیارهای کیفی روند رو رشدی داشت  و نتایج تیمی ما هم حاکی از این موضوع بود. از رنکینگ ۴۹ جهان برای اولین بار به جایگاه ۳۵ رسیدیم که ماحصل شرکت در یکسری مسابقات مثل فینال قهرمانی تیمی جهان، بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا بود. این مسائل را در جلسه ستاد عالی بازی‌ها هم مطرح کردیم و با اینکه تعداد نفرات لازم برای اعزام تیمی سه نفر بود اما موافقت نکردند. قطعا امتیاز رنکینگ تیمی ما در این مسابقات کم می‌شود که خوشایند نیست.
او در ادامه افزود: در ادامه درخواست دادیم حداقل با دو نفر موافقت کنند تا علاوه بر بخش انفرادی در دوبل هم شرکت کنیم. از این جهت مهم بود که انتخابی المپیک را پیش رو داریم و به عنوان تنها رشته راکتی در بخش زنان که دو بار سهمیه کسب کرده‌ایم، مصمم هستیم سهمیه بازی‌های المپیک  ۲۰۲۴ را هم به دست بیاوریم. در نتیجه، حضور بازیکنان در بازی‌های آسیایی تجربه بسیار مهمی است که رقبای خود را می‌بینند و در آن سطح بازی می‌کنند.
ایرانمنش در مورد اینکه ستاد عالی بازی‌های آسیایی به ندا شهسواری سهمیه حضور در هانگژو را نداده است، گفت: ندا سابقه حضور در دو دوره المپیک و همچنین بازی‌های آسیایی را دارد. از طرفی در بازی‌های کشورهای اسلامی برای اولین بار به فینال رسید و نقره گرفت. همچنین نقش مهمی در بخش تیمی داشت. فکر کردیم این موضوعات باعث شود تا به او هم سهمیه بدهند اما تا به حال موافقت نکرده‌اند.
او در این مورد افزود: سهمیه قطعی ما تا الان یک نفر است اما از طریق فدراسیون در حال پیگیری هستیم تا شاید سهمیه را بدهند. ندا همچنان کمی امیدوار است اما هر بازیکنی که در این شرایط قرار بگیرد ناراحت می‌شود و شاید انگیزه‌اش را از دست بدهد.
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز زنان در مورد حضور شیما صفایی در بازی‌های آسیایی گفت: شیما جوان آینده‌داری است که نیاز به تجربه دارد. در بسیاری از مسابقات ایران هم نفر اول بوده و اکنون فرصت کسب تجربه را به دست آورده است. انتظار داشتیم دو سهمیه بدهند تا بازیکن باتجربه‌ای مثل ندا کنارش باشد تا علاوه بر اینکه تجربه کسب می‌کنند، در بخش دوبل هم مسابقه بدهند.
ایرانمنش به مسابقات قهرمانی آسیا که شهریور ماه برگزار می‌شود اشاره و بیان کرد: قهرمانی آسیا برای ما خیلی اهمیت دارد چون ملاکی برای انتخابی جهان است. دو اردوی دیگر تا این مسابقات داریم و امیدوارم بازیکنان به عملکرد مدنظرمان برسند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.