تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر : 29843

نخست‌وزیر ایتالیا به هند سفر کرد

نخست‌وزیر ایتالیا به هند سفر کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روابط دیپلماتیک میان هند و ایتالیا امسال ۷۵ ساله می‌شود و به همین منظور وزارت خارجه هند اعلام کرد که این کشورها به دنبال تحکیم روابط دفاعی، اقتصادی و امنیتی هستند. جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا اولین نخست‌وزیر ظرف پنج سال گذشته است که به هند سفر می‌کند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روابط دیپلماتیک میان هند و ایتالیا امسال ۷۵ ساله می‌شود و به همین منظور وزارت خارجه هند اعلام کرد که این کشورها به دنبال تحکیم روابط دفاعی، اقتصادی و امنیتی هستند.
جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا اولین نخست‌وزیر ظرف پنج سال گذشته است که به هند سفر می‌کند و قرار است با نارندرا مودی، همتای هندی خود دیداری داشته باشد. وی همچنین در کنفرانسی که توسط وزارت امور خارجه هند در روز جمعه برگزار خواهد شد، سخنرانی خواهد کرد.
وزارت خارجه هند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سفر نخست‌وزیر ملونی با هدف تحکیم و تعمیق روابط دیرینه میان هند و ایتالیا انجام می‌شود. هر دو طرف نسبت به تحکیم همکاری‌های دفاعی و امنیتی و ایجاد روابط اقتصادی نزدیک‌تر تلاش خواهند کرد.
دادگاه عالی هند در ژوئن ۲۰۲۱ پس از دریافت غرامت ۱.۳۶ میلیون دلاری از سوی رم، تمام مراحل رسیدگی به پرونده دو تفنگدار دریایی ایتالیایی را مختومه اعلام کرد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.