تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر : 32929

ناتو مقر خود در بروکسل را گسترش می‌دهد

ناتو مقر خود در بروکسل را گسترش می‌دهد

به گزارش ایسنا، این وب‌سایت خبری طرفدار اروپا به نقل از دیپلمات‌های ناتو گزارش داد: “ورود فنلاند به مقر ائتلاف ناتو در هفته‌ها و ماه‌های آینده تکمیل خواهد شد.” به گفته دو دیپلمات ائتلاف ناتو که نامشان اعلام نشد، راه‌حلی که مد نظر رهبران ائتلاف است ساخت یک ساختمان جدید دیگر در مجموعه ائتلاف ناتو

به گزارش ایسنا، این وب‌سایت خبری طرفدار اروپا به نقل از دیپلمات‌های ناتو گزارش داد: “ورود فنلاند به مقر ائتلاف ناتو در هفته‌ها و ماه‌های آینده تکمیل خواهد شد.”
به گفته دو دیپلمات ائتلاف ناتو که نامشان اعلام نشد، راه‌حلی که مد نظر رهبران ائتلاف است ساخت یک ساختمان جدید دیگر در مجموعه ائتلاف ناتو در بروکسل است برای آنکه از آژانس‌ها و پرسنل بین‌المللی ائتلاف میزبانی کند.
به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، دیپلمات‌های ناتو گفتند، گسترش مقر جدید ناتو همراه با یک بال اضافی که در طراحی اصلی وجود داشت، تنها به عنوان طرح “ب” مطرح است و یک چنین تصمیمی “بیش از حد هزینه‌بر” خواهد بود.
سوئد به همراه فنلاند در ماه مه ۲۰۲۲ درخواستشان برای پیوستن به ائتلاف ناتو را مطرح کردند. این اتفاق چند ماه بعد از آن که روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد، رخ داد. فنلاند در آوریل ۲۰۲۳ به یکی از اعضای ائتلاف بدل شد. با این حال درخواست سوئد برای پیوستن به ائتلاف همچنین در انتظار تایید شدن توسط ترکیه و مجارستان است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.