تاریخ انتشار : جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
کد خبر : 34089

میلیون‌ها کودک قربانی پیامدهای خشکسالی شدید در شرق آفریقا

میلیون‌ها کودک قربانی پیامدهای خشکسالی شدید در شرق آفریقا

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از شبکه «ان اچ کی»، کاگوشیما ماریکو، معاون نماینده یونیسف در اتیوپی، می‌گوید: دستاوردهایی که سال گذشته در «جهان جنوب» به ویژه در مناطق جنوب صحرای بزرگ آفریقا حاصل شده در حال از دست رفتن است. وی هشدار می‌دهد که شمار روز افزونی از کودکان در

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از شبکه «ان اچ کی»، کاگوشیما ماریکو، معاون نماینده یونیسف در اتیوپی، می‌گوید: دستاوردهایی که سال گذشته در «جهان جنوب» به ویژه در مناطق جنوب صحرای بزرگ آفریقا حاصل شده در حال از دست رفتن است.
وی هشدار می‌دهد که شمار روز افزونی از کودکان در این نواحی از سوءتغذیه و بیماری‌های قابل پیشگیری رنج می‌برند.
حوادث آب و هوایی شدید نیز این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است و بعضی از کشورها دچار باران‌های سیل‌آسا و سیلاب می‌شوند و برخی دیگر با خشکسالی‌های بی‌سابقه روبرو هستند.
بلایای همزمان باعث افزایش شیوع وبا می‌شود و بنابر گزارش‌ها از ماه اوت سال گذشته تا کنون بیش از ۸۵۰۰ نفر فقط در اتیوپی به این بیماری مبتلا شده‌اند.
معاون نماینده یونیسف می‌گوید: در حالیکه جوامع برای بقا رو به اقدامات شدید می‌آورند، شرایط به خصوص بر زندگی زنان و دختران در شرق آفریقا تاثیر می‌گذارد.
کاگوشیما می‌گوید: در بحبوحه تشدید تاثیرات تغییرات آب و هوایی، دنیا باید توجه بیشتری به مناطق جنوب صحرای بزرگ آفریقا داشته باشد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.