تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۱۶
کد خبر : 53917

مناظره امروز کوتاه‌ می‌شود/ فقط یک نامزد پخش زنده شبکه خبر۲ داشت؟

مناظره امروز کوتاه‌ می‌شود/ فقط یک نامزد پخش زنده شبکه خبر۲ داشت؟

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما درباره ویدئویی که به عنوان تخلف این سازمان از پخش مستقیم همایش یکی از نامزدها در شبکه های اجتماعی فراگیر شد، توضیح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح مفتاح دبیر ستاد انتخابات صداوسیما با حضور در برنامه «زمانه» شبکه دو درباره تغییرات در مناظره امروز دوشنبه چهارم تیر ماه گفت: نامزدها درخواستی داشتند و از طرف مردم هم به ما منتقل شده بود که درباره زمان مناظره‌ها بود، مناظره‌ها زمانی طولانی دارد و ساعت‌های پایانی شب هم مردم و هم نامزدها خسته می‌شوند.
وی ادامه داد: اگر مقدمات حضور نامزدها در سازمان را هم لحاظ کنیم یک مقدمه پنج ساعته ای را درگیر خود مناظره هستند چون از قبل هم باید آمادگی کسب کنند تا در برنامه حاضر شوند. این خیلی طولانی و خسته کننده است و مردم هم با آماری که ما داریم ممکن است دیگر بخش دوم مناظره‌ها را نبینند.
مفتاح با اشاره به کوتاه‌تر شدن مناظره‌ها بیان کرد: از طرف دیگر چون ساعت مناظره آخر تغییر کرد فاصله ۲ مناظره ۱۲ ساعت شد و نامزدها نیاز دارند استراحت کنند حتی خواب کافی هم در روزهای آخر ندارند از این رو ما مناظره را کوتاه‌تر کردیم و تعداد محورها به جای ۳ محور به ۲ محور کاهش می‌یابد.
وی در پاسخ به سوال المیرا شریفی مقدم مجری برنامه درباره اینکه مناظره دوشنبه چه زمانی پایان می‌یابد؟ عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم این مناظره را تا ساعت ۲۳ جمع بندی کنیم و ۳ ساعته باشد. برای هر بخش هم ۲ بخش ۵ دقیقه به جای ۲ بخش ۴ دقیقه در نظر گرفته شده است.
مفتاح اضافه کرد: فرصت استراحت میانی هم دیگر وجود ندارد و مناظره یک سره به جمع بندی و پایان می‌رسد. این مناظره با محور سیاست خارجه پخش می‌شود که ۲ محور اصلی دارد.
وی درباره مناظره روز آخر نیز گفت: روز آخر هم همین‌طور است ۲ سری سوال پرسیده می‌شود و یک جمع بندی دارد که موضوع اصلی آن بیشتر محورهای اقتصادی و معیشت است. این مناظره به این می‌پردازد که اولویت‌های روز اول کاری رئیس جمهور آینده چه خواهد بود؟ چه پرونده‌ای را حل خواهد کرد؟ و اینکه مردم چه اولویت‌هایی را برای رئیس جمهور قائل هستند.
دبیر ستاد انتخابات صداوسیما درباره برنامه سخنرانی سعید جلیلی که تصاویر پخش زنده آن از شبکه خبر ۲ پخش شد و اینکه فقط او از این امکان پخش زنده برخوردار بوده است یا خیر بیان کرد: روز سوم تیر اولین روزی بود که پخش زنده را هم به برنامه‌ها اضافه کردیم چون در روزهای اخیر برنامه‌ها و فعالیت‌های بیشتری رخ داد. اولین خبری هم که پخش کردیم نشستی بود که آقای پزشکیان داشت و پنج مراسم از او در مجموع حدود ۵ ساعت شد که او در شبکه خبر ۲ پخش زنده داشت.
وی درباره این امکان یادآور شد: ما هیچ محدودیتی درباره این پخش زنده‌ها نداریم، صدا بسته است اما اصل تصویر پخش می‌شود. همراه هر نامزد در هر همایشی گروه خبری می‌فرستیم.
تعداد ساعت‌های همایش‌های زنده پخش شده از هر نامزد نیز روی وال برنامه نمایش داده شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.