تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 48253

منادی: مجلس به دنبال پرداخت حقوق و بیمه کامل به معلمان غیرانتفاعی است

منادی: مجلس به دنبال پرداخت حقوق و بیمه کامل به معلمان غیرانتفاعی است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، علیرضا منادی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی گفت: مجلس تصویب کرده بود که ساعت تدریس معلمان ابتدایی در مدارس غیردولتی در طول

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، علیرضا منادی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی گفت: مجلس تصویب کرده بود که ساعت تدریس معلمان ابتدایی در مدارس غیردولتی در طول هفته ۲۵ ساعت، مدارس متوسطه ۳۰ ساعت و مدیران و معاونان ۳۶ ساعت باشد که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص ایراد گرفت مبنی بر این‌که با این میزان ساعت مشکلی برای مدارس به وجود می‌آید.
وی با بیان این‌که ۲۱۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی داریم، گفت: ایراد مجمع این بود که اگر قرار باشد معلم ابتدایی ۲۵ ساعت تدریس کند مدرسه مجبور است برای ۶ ساعت فوق‌ برنامه از معلم دیگری استفاده کند که این باعث تحمیل هزینه می‌شود لذا کمیسیون آموزش برای رفع این ایراد میزان ساعات تدریس معلمان ابتدایی غیرانتفاعی در هفته را ۳۱ ساعت و متوسطه را ۳۲ ساعت تعیین کرد.
منادی ادامه داد: اکثر مدارس غیردولتی برای معلمان به جای ۳۰ روز ۱۵ روز بیمه رد می‌کنند که با این مصوبه معلمان می‌توانند حقوق و بیمه کامل در یک ماه بگیرند یعنی به آنها حداقل حقوق ۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود ما به دنبال حمایت از معلمان غیرانتفاعی هستیم.
وی گفت که بحث دیگر، معلمان خرید خدمات است که تعداد آنها به ۲۲ هزار نفر در کشور می‌رسد انتظار می‌رود بعد از عید با آنها قرارداد کارمعین بسته شود تا مشکل آنها حل شده همچنین وضعیت معلمان حق‌التدریسی هم مورد توجه قرار گیرد.
قاسم احمدی لاشکی معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش در این رابطه بیان کرد: در کشور ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی با ۲۵۰ هزار معلم داریم، از طرف دیگر ۲۳ نوع مدرسه درست کردیم که برای همه آنها هم انواع و اقسام معلم داریم که این تفاوت برخورد مشکلاتی را درست کرده است.
وی یادآور شد: طبق قانون معلم مقطع ابتدایی در سال ۹۲۵ ساعت و در هفته ۲۵ ساعت باید تدریس کند. اگر قرار باشد ساعت تدریس آنها به ۳۰ ساعت برسد بهانه‌ای خواهد شد تا بیمه آنها کامل داده نشود، نمی‌توان وضعیت معلم را همچون کارگر دید که مبنای کار ۴۴ ساعت است چون معلم باید برگه‌های امتحانی را شب در منزل تصحیح کرده و طرح تدریس داشته باشد و کارش متفاوت است.
احمدی لاشکی یادآور شد: اگر قرار بر حل مشکل است باید ساعت تدریس معلمان ابتدایی غیرانتفاعی ۲۵ ساعت بماند وگرنه دچار مشکل می‌شویم.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.