تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 45170

مقام سابق صهیونیست: در جنگ با حزب‌الله ۱۵ هزار کشته می‌دهیم

مقام سابق صهیونیست: در جنگ با حزب‌الله ۱۵ هزار کشته می‌دهیم

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی سابق رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت «مقامات اسرائیل پیش‌بینی می‌کنند که در جنگ احتمالی آینده با حزب‌الله ۱۵ اسرائیلی کشته شوند». هولاتا همچنین گفت: هر جنگی با حزب‌الله مرگبارتر از جنگ سال ۲۰۰۶ خواهد بود و این بار تعداد کشته‌شدگان در اسرائیل

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی سابق رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت «مقامات اسرائیل پیش‌بینی می‌کنند که در جنگ احتمالی آینده با حزب‌الله ۱۵ اسرائیلی کشته شوند».
هولاتا همچنین گفت: هر جنگی با حزب‌الله مرگبارتر از جنگ سال ۲۰۰۶ خواهد بود و این بار تعداد کشته‌شدگان در اسرائیل ممکن است به ۱۵ هزار نفر برسد.
هشدارها درباره جنگ رژیم صهیونیستی با حزب‌الله لبنان پس از ان افزایش یافته که یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفت اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده‌ است.
رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند از زمان آغاز نبرد طوفان‌ الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده‌ است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.
اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو اشغالگر توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده‌ است.
«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در سخنرانی روز گذشته خود گفت: «ما را با تیپ‌های خسته، شکست‌خورده و هراسان در شمال غزه تهدید می‌کنند؛ به شما می‌گوییم که خیلی خوش آمدید. کسی که باید از جنگ بترسد، اسرائیل و حکومت و شهرک‌نشینان آن هستند. ۹۹ روز است که ما آماده جنگ هستیم و از آن نمی‌ترسیم و بدون سقف ومحدودیت و قید و شرط مبارزه می‌کنیم».
طبق گزارش بلومبرگ، مشاور امنیت داخلی سابق رژیم صهیونیستی در ادامه به بحران اقتصادی این رژیم در نتیجه جنگ و کاهش جشمگیر ارزش پول آن اشاره کرد.
طبق پیش‌نویس اصلاح‌شده بودجه سال ۲۰۲۴ تل‌آویو، پیش‌بینی می‌شود سقف کسری بودجه رژیم صهیونیستی از ۲.۲۵ درصد به ۶.۶ درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد.
تأثیر مالی جنگ بر صهیونیست‌ها در سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۲۴ به میزان ۱۵۰ میلیارد شِکِل (۴۰.۲۵ میلیارد دلار) تخمین زده می‌شود و این با فرض پایان جنگ در سه ماهه اول سال است.
هولاتا در این‌باره گفت: «مقامات آمریکایی به ژنرال‌ها و وزرای اسرائیلی که مشتاق جنگ در ۲ جبهه علیه حزب‌الله و حماس هستند، نسبت به فشار عظیمی که ممکن است چنین سناریویی بر منابع و اقتصاد اسرائیل تحمیل کند، هشدار داده‌اند و برخی آن را یک کابوس توصیف کرده‌اند».
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.