تاریخ انتشار : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۴۲
کد خبر : 54168

معرفی شناگران ایرانی مورد تایید فدراسیون جهانی برای اعطای سهمیه

معرفی شناگران ایرانی مورد تایید فدراسیون جهانی برای اعطای سهمیه

با اعلام فدراسیون جهانی ورزش‌های آبی و بر اساس امتیاز و رکورد ثبت شده برای شناگران، سه شناگر ایران در فهرست این فدراسیون برای گرفتن سهمیه حضور در بازی‌های المپیک قرار گرفته اند.

حمید اسکندریون رییس کمیته فنی شنا فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت شناگران ایران برای برخوردار شدن از سهمیه اعطایی فدراسیون جهانی ورزش های آبی و میزان شانس آنها در این زمینه توضیح داد.
وی با یادآوری حضوری که شناگران ایران در رقابت های انتخابی برای کسب سهمیه المپیک داشتند، گفت: آنها تمام تلاشش شان را کردند تا بتوانند سهمیه مستقیم این دوره بازی ها را کسب کنند اما رکوردهای ورودی براین این دوره المپیک نسبت به ادوار گذشته خیلی سخت تر شده بود و همین موضوع اجازه نداد شناگران ایران از حضور در مسابقات انتخابی به نتیجه برسند. البته ما انتظار نتایج بهتری از شناکران داشتیم که محقق نشد واین مورد در کمیته فنی مورد بررسی قرا خواهد گرفت.
رییس کمیته فنی شنا فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ادامه داد: اگر رکوردهایی که تا دوره پیشین المپیک برای ورود به این بازی ها مدنظر فدراسیون جهانی بود، ملاک انتخاب شناگران اعزامی به پاریس قرار می گرفتند، شناگران ما به احتمال زیاد می توانستند به آن دست یابند اما با توجه به تعداد شرکت کنندگان در دوره جدید بازی های المپیک، فدراسیون جهانی با پایین آوردن رکوردها، کار شناگران را برای سکب سهمیه مستقیم خیلی سخت کرد و در نهایت شناگران ما نتوانستند به آن دست یابند.
اسکندریون با تاکید بر اینکه علاوه بر سهمیه مستقیم حضور در مسابقات شنا المپیک، سهمیه هایی هم از طرف فدراسیون جهانی به برخی کشورها تعلق می گیرد، خاطرنشان کرد که ایران جزو کشورهایی است که شانس برخورداری از این سهمیه ها برای حضور در بازی های المپیک پاریس را دارد و حتی فدراسیون جهانی گزینه های موردنظر خود را هم معرفی کرده است.
وی با یادآوری اینکه سهیمه اعطایی فدراسیون جهانی ورزش های آبی از «وایلد کارت» به «یونیورسالیتی» تغییر نام داده است، گفت: فدراسیون جهانی ورزش های آبی به منظور مشارکت هر چه بیشتر کشورها در بازی های المپیک، این سهمیه را در اختیار کشورهایی قرار می دهد که نتوانسته اند سهمیه مستقیم بگیرند. این سهمیه های اعطایی در هر دو بخش مردان و زنان توزیع می شود اما ایران از آنجا که در شنا زنان فعالیتی ندارد فقط در بخش مردان این سهمیه را می گیرد.

سامیار عبدلی که در آلمان اقامت دارد اولویت اول فدراسیون جهانی ورزش های آبی برای برخوردار شدن از سهمیه اعطایی این فدراسیون جهت حضور در بازی های المپیک است
رییس کمیته فنی شنا فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تصریح کرد: انتخاب شناگران برای اعطای سهمیه یونیورسالیتی به آنها بر اساس «فینا پوینت» آنها انجام می شود. فینا پوینت امتیازی است که فدراسیون جهانی با لحاظ کردن رکوردهای هر شناگر در اختیارشان قرار می دهد و در واقعی ملاکی برای ارزیابی وضعیت آنها به حساب می آید.
اسکندریون با تاکید بر اینکه فدراسیون جهانی با لحاظ کردن فینا پوینت شناگران ایران، سه نفر از آنها را مجاز به برخودار شدن از سهمیه یونیورسالیتی معرفی کرده است، گفت: سامیار عبدلی، مهرشاد افقری و علی جعفری سه شناگر ایران هستند که با تشخیص فدراسیون جهانی و با همین اولویت شانس گرفتن سهمیه یونیورسالیتی را دارند.
وی در این زمینه ادامه داد: عبدلی در ۱۰۰ متر کرال سینه، افقری در ۱۰۰ متر پروانه و جعفری در ۴۰۰ متر آزاد می توانند سهمیه اعطایی فدراسیون جهانی برای حضور در بازی های المپیک را از آن خود کنند.
رییس کمیته فنی شنا فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو به این نکته اشاره داشت و تاکید کرد: فدراسیون جهانی دقیقا شناگران ایران را با همین اولویت یعنی به ترتیب عبدلی، افقری و جعفری برای کسب سهمیه یونیورسالیتی مجاز معرفی کرده است. یعنی بر اساس این اولویت بندی عبدلی بیشترین شانس را برای کسب سهمیه اعطایی دارد اما فدراسیون جهانی در ارزیابی تکمیلی، ماده ای که شناگران در آن فعالیت دارند و تعداد ورزشکاران المپیکی شده در آن ماده را هم برای تعیین نهایی صاحبان سهمیه اعطایی در نظر می گیرد.
اسکندریون گفت که ۱۴ تیر زمانی است که فدراسیون جهانی ورزش های آبی ، فهرست شناگران دارای سهمیه یونیورسالیتی را نهایی و اعلام رسمی می کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.