تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 41700

مسئولان دغدغه آلودگی هوا را ندارند/ سازمان استاندارد سطح مجاز آلایندگی را تعیین کند

مسئولان دغدغه آلودگی هوا را ندارند/ سازمان استاندارد سطح مجاز آلایندگی را تعیین کند

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، مهدی پیرهادی در یکصد و نود و دومین جلسه شورا در قالب تذکری ضمن گرامیداشت هفته کتاب، گفت: اهالی قلم نقش بسزایی در توسعه فرهنگی کشور دارند و امیدواریم دغدغه های آنها کاهش پیدا کند. وی افزود: من هرساله پیش از آغاز آلودگی هوا تذکرات خود را

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، مهدی پیرهادی در یکصد و نود و دومین جلسه شورا در قالب تذکری ضمن گرامیداشت هفته کتاب، گفت: اهالی قلم نقش بسزایی در توسعه فرهنگی کشور دارند و امیدواریم دغدغه های آنها کاهش پیدا کند.
وی افزود: من هرساله پیش از آغاز آلودگی هوا تذکرات خود را مطرح می کنم. بسیاری از مسئولان دغدغه ای که باید در خصوص آلودگی هوا داشته باشند، ندارند. رئیس شورای شهر در این زمینه دغدغه داشت و سیاست گذاری خود را بر این موضوع گذاشت و شهردار تهران نیز مسئله را پیگیری کرد و نتایج اولیه خوبی داشت.
وی با بیان اینکه چند سال است قرار است که طرح کهاب اجرایی شود، خاطرنشان کرد: سوال من این است که آیا وزارت نفت پول اجرای این طرح را ندارد؟ مگر سلامت مردم شوخی است؟ چرا قوه قضاییه موضوع را پیگیری نمی کند؟ چرا باید این میزان راحت از جان مردم بگذریم؟
رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تأکید کرد: ذرات آلاینده کمتر از ۲.۵ میکرون دلیل آلایندگی است که ناشی از تردد وسایل نقلیه سنگین و فرسوده در شهر تهران است. وقتی خودروهای فرسوده از شهر تهران خارج نمی شوند حتماً آلودگی هوا پابرجا خواهد ماند. از سویی دیگر تا وقتی تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و عدم استفاده از فیلترهای جاذب دوده را شاهد هستیم، این آلودگی ادامه خواهد داشت.
پیرهادی با طرح این پرسش که وضعیت صنایع و کارخانجات سیمان امروز چگونه است؟ گفت: آیا وزارت صمت به وظایف خود عمل کرده است؟ ما از سازمان استاندارد انتظار داریم که روشی را اتخاذ کند و سطح مجاز آلایندگی را تعیین تکلیف کند. از شهردار تهران نیز می خواهیم موضوع را در هیئت دولت پیگیری کند.
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی می گویند چرا این موضوع را مطرح می کنید که چرا امیدوار نیستید؟ افزود: شورا و شهرداری وظایف خود را انجام داده اند اما مسئول وزارت خانه ها و دیگر نهادها نیستند. وزارت خانه ها نیز باید وظایف خود را انجام دهند.
رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه وزارت خانه ها اذعان دارند که مجلس بودجه ای برای خروج خودروهای فرسوده در نظر گرفته است گفت: نماینده های مجلس باید هوای، هوای تهران را داشته باشند.
https://www.linkedin.com/in/fatemeh-oliya-538767298

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.