تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۳۷
کد خبر : 1059

مرگهای ناشی از حریق و دردسر مواد شیمیایی در مبلمان خانگی

مرگهای ناشی از حریق و دردسر مواد شیمیایی در مبلمان خانگی

کامران عبدولی در گفت و گو با ایسنا در خصوص مدت زمان طلایی رسیدن به حریق و نجات افراد اظهار کرد: در گذشته با توجه به شرایط متفاوت حدود 18 دقیقه زمان وجود داشت تا افراد را از ساختمان ها تخلیه کنیم اما حالا این زمان به کمتر از دو دقیقه کاهش پیدا کرده است. این موضوع

کامران عبدولی در گفت و گو با ایسنا در خصوص مدت زمان طلایی رسیدن به حریق و نجات افراد اظهار کرد: در گذشته با توجه به شرایط متفاوت حدود 18 دقیقه زمان وجود داشت تا افراد را از ساختمان ها تخلیه کنیم اما حالا این زمان به کمتر از دو دقیقه کاهش پیدا کرده است. این موضوع دلایل متفاوتی دارد که از جمله آن می توان به تغییر شرایط پلکان ساختمان ها، درب خانه ها و.. اشاره کرد. همچنین یکی از دلایل آن استفاده از مصنوعات شیمیایی در مبلمان است. 

وی ادامه داد: در زمان های گذشته بیشتر محصولاتی که در خانه ها استفاده می شد چوب های طبیعی بود و مصنوعات کمتری در آن به کار می رفت اما امروز در بسیاری در مبلمان خانگی از این مواد استفاده می شود. 

وی با بیان اینکه در بیشتر موارد افراد به دلیل دودگرفتگی ناشی از حریق جان خود را از دست می دهند گفت: استفاده از مواد شیمیایی در مبلمان خانگی باعث شده که حین آتش سوزی مردم به علت استنشاق دود ناشی از حریق جان خود را سریع تر از دست بدهند. این دودها شیمیایی است و حین آتش سوزی ساختمان به سرعت افراد را درگیر می کند.

سرپرست معاونت پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه درصد بالایی از خسارت های ناشی از حریق به دلیل دودگرفتگی رخ می دهد، اظهار کرد: به دلایلی در ساخت برخی از مبلمان از سیانید استفاده می شود که هنگام سوختن تبدیل به سیانور شده و به سرعت افراد را بیهوش می کند. 

انتهای پیام  

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.