تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر : 45944

مردان بسکتبال باویلچر ایران ثابت کردند شایستگی حضور در پارالمپیک را دارند

مردان بسکتبال باویلچر ایران ثابت کردند شایستگی حضور در پارالمپیک را دارند

محمدرضا دستیار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم مردان بسکتبال باویلچر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا تایلند و کسب عنوان نایب قهرمانی در این رقابت‌ها، اظهار کرد: بازی‌های خوبی که مردان بسکتبال با ویلچر ایران در قهرمانی آسیا ارائه دادند ما را به کسب سهمیه در مسابقات شانس مجدد که فروردین سال آینده با

محمدرضا دستیار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم مردان بسکتبال باویلچر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا تایلند و کسب عنوان نایب قهرمانی در این رقابت‌ها، اظهار کرد: بازی‌های خوبی که مردان بسکتبال با ویلچر ایران در قهرمانی آسیا ارائه دادند ما را به کسب سهمیه در مسابقات شانس مجدد که فروردین سال آینده با حضور ۸ تیم در پاریس برگزار می‌شود، امیدوار کرد. در این تورنمنت برخلاف مسابقات قهرمانی آسیا تایلند که تنها یک سهمیه به تیم قهرمان اختصاص پیدا می‌کرد، ۴ سهمیه بین ۸ تیم شرکت کننده توزیع خواهد شد که امیدوار به کسب سهمیه در پاریس هستیم.
وی گفت: در قهرمانی آسیا بازیکنان ما ثابت کردند که شایستگی حضور در پارالمپیک را دارند. ما در حالی سهمیه را به استرالیا واگذار کردیم که تنها با ۲ اختلاف امتیاز از این تیم شکست خوردیم.
سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر مردان همچنین با اشاره به همگروهی ایران با تیم‌های کانادا، هلند و فرانسه در مسابقات شانس مجدد برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس، خاطرنشان کرد: درست است سطح این مسابقات با حضور تیم‌های آلمان، کلمبیا، ایتالیا، مراکش، فرانسه، هلند و کانادا که اکثر آن ها قهرمانان پارالمپیک و جهان هستند سخت‌تر است اما چون چهار تیم مجوز حضور در پارالمپیک پاریس را کسب می‌کنند، شرایطمان نسبت به قهرمانی آسیا برای کسب سهمیه راحت‌تر خواهد بود.
دستیار در پاسخ به این پرسش که آیا ۶ لژیونری که در ترکیب تیم ملی بسکتبال باویلچر ایران در قهرمانی آسیا تایلند حضور داشتند، در این مسابقات نیز بازی خواهند کرد یا خیر؟ افزود: این لژیونرها چون مدت یک ماه از باشگاه‌های خود در ترکیه و اسپانیا دور بودند با پایان مسابقات به تیم‌های باشگاهی خود بازگشتند که البته تلاش فدراسیون بر این است که با رایزنی با باشگاه‌های مربوط به این بازیکنان از وجود آن ها در آخرین اردو که وصل به اعزام خواهد بود بهره بگیریم تا فرصت کسب سهمیه را در پاریس از دست ندهیم.
وی با بیان این که با ترکیبی که در قهرمانی آسیا بازی کردیم با همان ترکیب در مسابقات شانس مجدد پاریس نیز حضور خواهیم داشت، افزود: از عملکرد تمام بازیکنان بسکتبال باویلچر در قهرمانی آسیا تایلند راضی هستم. با تمام توان برای کسب سهمیه جنگیدند و چیزی کم نگذاشتند، در پاریس نیز با همین ترکیب شرکت خواهیم کرد تا سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کنیم.
سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا از نظر ویلچر با مشکل خاصی مواجه هستید یا خیر؟ گفت: با ویلچرهای موجود که اکثر آن ها ساخت ایران است در ۳ تورنمنت مهم بدون هیچ مشکلی شرکت کردیم، البته بازیکنان لژیونر از استانداردترین و مدرن ترین ویلچرها برخوردارند و بازیکنان داخلی نیز ویلچرهای ایرانی دارند که کیفیت آن ها خوب و راضی کننده است. دوره قبل در پارالمپیک توکیو نهم شدیم اما این دوره هدف و برنامه‌ریزی قرار گرفتن بر روی سکو است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.