تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر : 2009

مذاکرات جدید برای ازسرگیری برنامه کمک‌های مالی آمریکا به اردن

مذاکرات جدید برای ازسرگیری برنامه کمک‌های مالی آمریکا به اردن

به گزارش ایسنا، خبرگزاری “عمون” اردن در گزارشی اعلام کرد: دولت آمریکا درحال حاضر مذاکراتی را با اردن برای به روزرسانی و ازسرگیری اجرای توافقنامه کمک‌های سالانه آمریکا به اردن که در سال ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد، آغاز کرده است. در این گزارش آمده است: دو طرف توافقنامه‌ای را در ۱۴ فوریه ۲۰۱۸ امضا کردند

به گزارش ایسنا، خبرگزاری “عمون” اردن در گزارشی اعلام کرد: دولت آمریکا درحال حاضر مذاکراتی را با اردن برای به روزرسانی و ازسرگیری اجرای توافقنامه کمک‌های سالانه آمریکا به اردن که در سال ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد، آغاز کرده است.

در این گزارش آمده است: دو طرف توافقنامه‌ای را در ۱۴ فوریه ۲۰۱۸ امضا کردند که براساس آن آمریکا ۱.۲۷۵ میلیارد دلار در سال به عنوان کمک خارجی برای مدت پنج سال به اردن می‌دهد. بودجه پیش بینی شده اردن برای سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۲۷۵ میلیارد دلار را می‌طلبد. بودجه اردن شامل اختصاص ۶۵ درصد به حقوق‌ها و حقوق بازنشستگان از جمله بازنشستگان نظامی است.

کنگره آمریکا پیش نویس قانون اختصاص داده شده به عملیات خارجی را برای فراهم کردن دستکم ۱.۶۵ میلیارد دلار کمک به اردن بررسی خواهد کرد.

این قانون شامل دادن وام‌هایی به اردن به ارزش چهار میلیارد دلار است.

عبدالله دوم، پادشاه اردن و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر طی دیداری در کاخ سفید بر تحکیم روابط میان دو کشور تأکید کردند. دو طرف درباره شراکت استراتژیک و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه مسئله فلسطین بحث و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.