تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 41858

ماکرون در سوئیس: بدون راه حل سیاسی برای فلسطین، اسرائیل امنیت نخواهد داشت

ماکرون در سوئیس: بدون راه حل سیاسی برای فلسطین، اسرائیل امنیت نخواهد داشت

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در یک کنفرانس خبری مشترک در برن با همتای سوئیسی خود الن برسه گفت که اولویت فرانسه تضمین آزادی افرادی است که از ۷ اکتبر در عملیات طوفان الاقصی گروگان گرفته شده‌اند. ماکرون که مورد انتقاد برخی دیپلمات‌های فرانسوی، رژیم صهیونیستی و بخشی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در یک کنفرانس خبری مشترک در برن با همتای سوئیسی خود الن برسه گفت که اولویت فرانسه تضمین آزادی افرادی است که از ۷ اکتبر در عملیات طوفان الاقصی گروگان گرفته شده‌اند.
ماکرون که مورد انتقاد برخی دیپلمات‌های فرانسوی، رژیم صهیونیستی و بخشی از مردم فرانسه به‌خاطر مواضعش، قرار گرفته است، عنوان کرد: «اگر خوب متوجه شدم این انتقادات از سمت دوطرف بیان شده‌اند که نشان از این دارد که فرانسه مواضع متعادلی اتخاذ کرده است. مواضع فرانسه واضح هستند؛ فرانسه تعهدی تاریخی به اسرائیل دارد اما همواره از آرمان‌های مشروع مردم فلسطین حمایت کرده و به حمایت از راه‌حل دو دولتی ادامه خواهد داد.»
وی افزود: این دو تعهد با یکدیگر تضاد ندارند و شروط متقابل هستند. اگر راه‌حلی برای مسئله فلسطین پیدا نشود، هرگز برای اسرائیل امنیت وجود نخواهد داشت.
برسه، به نوبه خود، تاکید کرد که کشورش اهمیت زیادی به حقوق بشردوستانه بین المللی، گفتگو و بحث می‌دهد. وی همچنین به تلاش‌های مداوم سوئیس در شورای امنیت سازمان ملل برای طرح موضوع حفاظت از غیرنظامیان در غزه اشاره کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.