تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 43802

مادورو: آزادی «الکس ساب» پیروزی عدالت و حقیقت است

مادورو: آزادی «الکس ساب» پیروزی عدالت و حقیقت است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در دیدار الکس ساب، شهروند ونزوئلایی که به اتهام پول‌شویی در سال ۲۰۲۰ در آمریکا بازداشت و روز چهارشنبه آزاد شد، گفت آزادی او «پیروزی دیپلماسی بولیواری و پیروزی عدالت و پیروزی حقیقت است». مادورور ادامه داد: تنها حقیقت این است که تنها

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در دیدار الکس ساب، شهروند ونزوئلایی که به اتهام پول‌شویی در سال ۲۰۲۰ در آمریکا بازداشت و روز چهارشنبه آزاد شد، گفت آزادی او «پیروزی دیپلماسی بولیواری و پیروزی عدالت و پیروزی حقیقت است».
مادورور ادامه داد: تنها حقیقت این است که تنها جرم الکس ساب غلبه بر تحریم‌های جنایتکارانه و جستجوی دارو در زمان همه‌گیری کووید-۱۹ بود. اکنون زمان اثبات حقیقت است.
وی با تاکید بر اینکه «مردم ونزوئلا از فولاد و قرن‌ها مبارزه‌ها ساخته شده‌اند» گفت که نفرت، انتقام، خشونت و آزار و شکنجه نه امروز، و نه هیچ وقت دیگر روی آن‌ها کارساز نبوده است.
رئیس جمهور ونزوئلا همچنین از تمام کسانی که این فرآیند را هدایت و به حصول توافق تبادل زندانیان با آمریکا کمک کردند و سبب شدند تا الکس ساب آزاد شود و کاملاً امن به خانه بازگردد، قدردانی کرد.
مادورو الکس ساب را مردی شجاع و وطن‌پرست توصیف کرد که توانست ۱۲۸۰ روز در برابر آدم‌ربایی آمریکایی‌ها مقاومت کند.

الکس ساب که یک تاجر کلمبیایی‌الاصل است، ۱۲ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۳ خرداد ۱۳۹۹) هنگام توقف هواپیمای خود در کیپ ورد برای سوخت‌گیری، با درخواست آمریکا بازداشت شد.
آمریکایی‌ها ادعا کرده‌اند ساب از طریق آمریکا ۳۵۰ میلیون دلار از ونزوئلا خارج و برای دولت مادورو پولشویی کرد.
ونزوئلا اما اعلام کرده اتهامات واشنگتن علیه ساب، در راستای جنگ اقتصادی آمریکا علیه ونزوئلاست.
ساب نیز در دادگاه فلوریدا اعلام اتهامات آمریکا را رد و اعلام بی‌گناهی کرد.

مادورو در بخش دیگری از صحبت‌های خود تمایل برای پیمودن مسیر احترام و رفتار متقابل با دولت آمریکا را ابراز کرد تا دو طرف بتوانند به سمت مرحله‌ای متفاوت از روابط میان دو کشور حرکت کنند.
رئیس جمهور ونزوئلا گفت: امروز گامی برداشته‌ایم و امیدواریم که مسیری برای روند احترام متقابل و تفاهم بین ایالات متحده آمریکا و جمهوری بولیواری ونزوئلا ایجاد شود.
الکس ساب نیز که یک دیپلمات نزدیک به مادورو به شمار می‌آید در این دیدار خاطر نشان کرد: زندگی یک معجزه همیشگی است و امروز معجزه آزادی، معجزه عدالت محقق شده است.
وی همچنین از کسانی که در جریان ربوده شدنش از او حمایت کردند، تشکر کرد و گفت: با قدردانی از مردم ونزوئلا، من افتخار می‌کنم که به مردم ونزوئلا و به این دولت خدمت می‌کنم. یک دولت انسان دوست، یک دولت وفادار که هرگز (هدفش را) رها نمی‌کند و مانند من، هرگز تسلیم نمی‌شود.

الکس ساب در جریان یک توافق تبادل زندانیان میان دولت ایالات متحده و ونزوئلا آزاد شد که بر اساس آن، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پذیرفت تا یکی از متحدان نزدیک رئیس‌جمهور ونزوئلا را که در ایالات متحده زندانی بود در ازای چند آمریکایی زندانی در ونزوئلا مبادله کند.
خبرگزاری رویترز ‌پیشتر به نقل از یک منبع ارشد در ونزوئلا گزارش داد که دولت مادورو مجموعاً ۳۶ نفر را آزاد می‌کند که ۱۲ نفر از آن‌ها آمریکایی هستند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.