تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر : 35177

مأموریت ما دستیابی به بالاترین عملکرد فنی است/ اجرا نکردن فنون جذابیت کشتی را کاهش می‌دهد

مأموریت ما دستیابی به بالاترین عملکرد فنی است/ اجرا نکردن فنون جذابیت کشتی را کاهش می‌دهد

جاسم امیری که به تازگی به همراه تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان در اردن قهرمان آسیا شده است، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یک سری سیاست‌گذاری تعریف و آن‌ها را در فدراسیون لحاظ کردیم، مأموریت اصلی ما در بحث پایه عمل به وظیفه‌هایی است که به ما سپرده شده بود و نه حصول نتیجه

جاسم امیری که به تازگی به همراه تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان در اردن قهرمان آسیا شده است، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یک سری سیاست‌گذاری تعریف و آن‌ها را در فدراسیون لحاظ کردیم، مأموریت اصلی ما در بحث پایه عمل به وظیفه‌هایی است که به ما سپرده شده بود و نه حصول نتیجه قهرمانی.
وی افزود: خیلی خوب بود که تمام وظایف را انجام دادیم و نتیحه آن نیز به دست آوردن قهرمانی در آسیا بود.
امیری با بیان اینکه از فدراسیون کشتی که حمایت‌های بسیار زیادی از تیم‌های ملی انجام می‌دهد تشکر می‌کنم، ادامه داد: یکی از سیاست‌های ما این بود که از کاهش وزن به ویژه وزن غیرمتعارف جلوگیری کنیم.
نایب قهرمان مسابقات کشتی فرنگی بازیهای آسیایی ۲۰۰۶ دوحه قطر اضافه کرد: تأکید بر مهارت‌های فردی کشتی‌گیران نیز یکی دیگر از سیاست‌های تعریف شده ما بود که ۷۰ تا ۸۰ درصد همین اتفاق افتاد.
وی در ادامه در خصوص چگونگی انتخاب ملی‌پوشان نونهال تصریح کرد: نفراتی که در مسابقات قهرمانی کشور موفق به کسب مقام قهرمانی شدند طبق فرآیند انتخاب برای مسابقات آسیایی انتخاب شدند.
امیری بیان کرد: سه اردو با حضور این افراد منتخب برگزار و در نهایت اردوی سوم که منجر به انتخاب تیم شد با فشار کمتر بابت ریکاوری شروع و تأکید بر مباحث شبیه‌سازی مسابقات انجام و اعزام صورت گرفت.
وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات تقریباً تمام کشتی‌گیران ما زیر وزن قانونی بودند و روی تشک رفتند.
امیری با اشاره به این‌که کیفیت مسابقات آسیایی امسال نسبت به سال‌های گذشته خیلی خوب بود، بیان کرد: سال‌های گذشته به دلیل بحث کرونا برگزاری مسابقات در شرایط مطلوبی نبود، کشورها کمتر حضور پیدا کردند و هرچه از نظر کمی کیفیت پایین بیاید به ویژه در ورزش کشتی از نظر کیفی نیز سطح پایینی خواهیم داشت.
نایب قهرمانی جوانان جهان ۲۰۰۶ گواتمالا افزود: این مسابقات از نظر کمی و کیفی از سطح خوبی برخوردار بود و کشورهای قرقیزستان، ازبکستان و هند کشتی‌گیران خوبی داشتند که معلوم بود از چند سال قبل فعالیت‌های بنیادین انجام داده‌اند.
امیری یادآور شد: چند مشکل داوری داشتیم که با چلنج‌هایی باعث شد امتیازاتی که داورها برای طرف مقابل در نظر گرفته بودند سمت ما آمد.
وی در ادامه گفت: مأموریت ما در سنین پایه دستیابی به بالاترین عملکرد فنی است، به همین دلیل افقی که برای نونهالان ترسیم شده برای سال ۲۰۲۸ است؛ ما توسعه  فعالیت‌های جسمانی را لحاظ نکردیم و کل فعالیت‌های انجام شده بحث مهارتی و فنی یعنی تکنیک و تاکتیک است.
امیری بیان کرد: به همین دلیل بعد از اینکه وارد فاز تخصصی شوند در آن مرحله ارتقاء فعالیت‌های جسمی آن‌ها نیز وارد می‌شود با این نگاه که آینده کشتی ما را همین نونهالان در ۲۰۲۸ ترسیم می‌کنند.
نایب قهرمان دانشجویان جهان در ۲۰۱۰ ایتالیا تصریح کرد: نه تنها نفراتی که امسال به مسابقات آسیایی اعزام شدند بلکه کسانی که نفرات اول، دوم و سوم مسابقات کشوری هستند را زیر نظر داریم چراکه گاهی اوقات نفرات دوم و سوم در اردو در برخی جاها از نفر اول پیشی گرفتند و به دلیل رعایت عدالت و قانونی که وجود داشت نفرات اول اعزام شدند.
امیری اضافه کرد: نگاه ما این است که بتوانیم در افق پنج ساله این بچه‌ها را وارد اردوی تیم ملی کنیم، چهار نفر از کشتی‌گیران نونهال، دو نفر از نفرات اول و دو نفر را از نفرات دوم در اردوی نوجوانان داشتیم و قبل از اعزام به مسابقات جهانی مسابقه تمرینی برگزار کردیم.
وی خاطرنشان کرد: سالی یک مسابقه داریم آن هم آسیایی است ولی احتمال دارد مسابقات نونهالان دانش‌آموزی جهانی برگزار شود؛ درکل برنامه‌ریزی ما به صورت ماهانه و در راستای ارتقاء مهارت‌هاست که بتوانیم از ظرفیت‌هایی که دراین بخش داریم استفاده کنیم.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان در خصوص اینکه کشتی‌گیران فرنگی ما کمتر اجرای فنون مختلف را در مسابقات دارند، گفت: یک چالش و مانعی که امروز گریبانگیر کشتی فرنگی در کشور و دنیاست همین اجرا نکردن فنون زیبای کشتی فرنگی بوده که جذابیت آن‌ را نیز کاهش داده است.
این عضو پلدختری سابق تیم ملی کشتی خاطرنشان کرد: تغییر قوانین نیز به سمتی رفت که اجرای فن به حداقل رسید، ما نیز در اردوها بر این تأکید داریم که کشتی‌گیران ضمن اینکه پیروز این رویداد باشند کشتی زیبایی نیز به نمایش بگذارند.
وی اظهار کرد: تأکید ما نیز بر همین است و بالای ۷۰ درصد بچه‌های ما کشتی زیبای فرنگی را به نمایش گذاشتند که امیدواریم این اتفاق در نوجوانان و جوانان نیز رخ دهد.
امیری در پایان گفت: رسانه به عنوان یک مؤلفه تأثیرگذار در آگاهی مردم، مربیان و خانواده‌ها و توسعه و ترویج این ورزش شناخته می‌شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.