تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
کد خبر : 14771

قزاق‌ها؛ شهروندان بدون ماسک

قزاق‌ها؛ شهروندان بدون ماسک

به گزارش ایسنا، آلماتی قزاقستان میزبان مسابقات هندبال قهرمانی آسیا دختران است. این مسابقات از ۲۷ اسفند با دیدار ایران و ازبکستان استارت خورد و تیم ملی ایران توانست در اولین بازی با نتیجه ۴۴ بر ۳۵ به برتری برسد. آلماتی بزرگ‌ترین شهر کشور قزاقستان است. این شهر تا سال ۱۹۹۸ پایتخت قزاقستان بوده اما

به گزارش ایسنا، آلماتی قزاقستان میزبان مسابقات هندبال قهرمانی آسیا دختران است. این مسابقات از ۲۷ اسفند با دیدار ایران و ازبکستان استارت خورد و تیم ملی ایران توانست در اولین بازی با نتیجه ۴۴ بر ۳۵ به برتری برسد.

آلماتی بزرگ‌ترین شهر کشور قزاقستان است. این شهر تا سال ۱۹۹۸ پایتخت قزاقستان بوده اما بعد از آن نورالسلطان (آستانه) به عنوان پایتخت این کشور انتخاب شده است.

بعد از شیوع کرونا استفاده از ماسک در بیش‌تر کشورها چه در اماکن بسته و چه در فضای باز اجباری شد و هنوز هم الزام استفاده از ماسک در بسیاری از کشورها وجود دارد. در ایران هم برای استفاده از وسایل نقلیه و حضور در فضاهای بسته استفاده از ماسک ضروری است و مردم در فضای باز نیز از ماسک استفاده می‌کنند.

با این حال اکثر شهروندان آلماتی از ماسک استفاده نمی‌کنند. در داخل این شهر حتی درون وسائل نقلیه عمومی تعداد محدودی از افراد را می‌توان با ماسک دید. اکثر مردم شهر از راننده وسایل نقلیه عمومی گرفته تا مسئولان برگزاری مسابقات بدون ماسک هستند.

تعدادی ایرانی مقیم قزاقستان برای تشویق دختران هندبال به سالن برگزاری مسابقه ایران – ازبکستان آماده بودند اما هیچ کدام از آن‌ها ماسک نداشتند.

قزاق‌ها؛ شهروندان بدون ماسک

قزاق‌ها؛ شهروندان بدون ماسک

حتی کارکنان هتل هالیدی آلماتی محل اقامت ورزشکاران نیز اعتقادی به ماسک ندارند. تنها به دلیل تذکر کادر فنی ایران هنگام ورود و پذیرش تیم ملی از ماسک استفاده کردند.

البته باید دانست که در بدو ورود به آلماتی باید نتیجه تست pcr که ۷۲ ساعت قبل گرفته شده باشد را ارائه کنید. هم‌چنین روز قبل هر مسابقه از تمامی تیم‌ها و عوامل همراه تست گرفته می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.