تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر : 36512

غرق شدن قایق مهاجران در آب‌های تونس قربانی گرفت

غرق شدن قایق مهاجران در آب‌های تونس قربانی گرفت

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از آناتولی، گارد ملی تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد: تیم‌های گارد ساحلی ۱۳ نفر را نیز از این قایق غرق‌شده در سواحل شهر «قابس» نجات دادند. در مجموع ۲۰ نفر در این قایق بودند و جستجوها برای یافتن افراد مفقودشده ادامه دارد. همچنین یافته‌های اولیه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از آناتولی، گارد ملی تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد: تیم‌های گارد ساحلی ۱۳ نفر را نیز از این قایق غرق‌شده در سواحل شهر «قابس» نجات دادند.
در مجموع ۲۰ نفر در این قایق بودند و جستجوها برای یافتن افراد مفقودشده ادامه دارد.
همچنین یافته‌های اولیه حاکی از آن است که این دو جسد متعلق به یک نوزاد و یک پسر ۲۰ ساله هستند اما جزئیاتی از هویت آن‌ها ارائه نشده است.
اوایل هفته جاری، یک قایق دیگر حامل مهاجران غیرقانونی در سواحل استان «صفاقس» تونس غرق و منجر به کشته شدن ۱۱ نفر شد. ۴۴ نفر دیگر هم در این حادثه مفقود شدند.
در همین حال، «کامل فکی»، وزیر کشور تونس اواخر ماه ژوئیه سال جاری میلادی (۲۰۲۳) اعلام کرد تعداد اجساد مرتبط با مهاجران غیرقانونی که از سواحل مدیترانه کشف شده‌اند از ابتدای سال به ۹۰۱ نفر رسیده است.
وی گفت: در همین مدت ۱۵ هزار و ۳۲۷ مهاجر دیگر نیز از آب‌های این منطقه نجات یافته‌اند.
هر ساله هزاران مهاجر غیرقانونی به تونس که با لیبی و الجزایر هم‌مرز است می‌آیند به این امید که از طریق دریای مدیترانه برای زندگی بهتر خود را به اروپا برسانند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.