تاریخ انتشار : شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر : 21522

عملیات جدید “قسد” برای پاکسازی اردوگاه الهول از عناصر داعش

عملیات جدید “قسد” برای پاکسازی اردوگاه الهول از عناصر داعش

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، نیروهای سوریه دموکراتیک در بیانیه‌ای اعلام کردند که در تلاش برای امنیت اردوگاه الهول واقع در شرق استان حسکه و جلوگیری از ترورها که در سال جاری میلادی علیه ۴۳ تن از ساکنان این اردوگاه انجام شد، عملیات جدیدی را با عنوان “امنیت و انسانیت”

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، نیروهای سوریه دموکراتیک در بیانیه‌ای اعلام کردند که در تلاش برای امنیت اردوگاه الهول واقع در شرق استان حسکه و جلوگیری از ترورها که در سال جاری میلادی علیه ۴۳ تن از ساکنان این اردوگاه انجام شد، عملیات جدیدی را با عنوان “امنیت و انسانیت” برای پاکسازی الهول آغاز کرده است.
قسد که تحت حمایت آمریکا قرار دارد، در بیانیه خود تاکید کرد: با توجه به اینکه اخیراً فعالیت‌های تروریستی گروهک‌های داعش در داخل اردوگاه افزایش پیدا کرده‌ و با توجه به خشونت‌هایی که علیه برخی از ساکنان اردوگاه و اعضای سازمان‌های بین‌المللی و نیروهای امنیت داخلی کُرد (آسایش) انجام می‌شود، این عملیات ضروری است.
طبق گزارش رسانه‌های وابسته به قسد، این نیروها در این عملیات موفق شدند ۲۷ تن را که گمان می‌رود از اعضای داعش در داخل اردوگاه هستند، بازداشت کرده و چهار مخفیگاه و تونل‌های مورد استفاده داعشی‌ها در اردوگاه را کشف کنند.
برخی منابع المیادین اظهار کردند: قسد در تلاش است با اجرای تدابیر جدیدی در اردوگاه از جمله اختصاص دادن یک درب ویژه به هر بخش، جدا کردن بخش‌ها از یکدیگر و اختصاص نیروی حفاظتی برای هر بخش به صورت جداگانه؛ مانع از فعالیت گروهک‌های داعش در داخل اردوگاه شود.
این منابع گفتند: با وجود عملیات‌های پاکسازی مستمر در اردوگاه، گروهک‌های داعش به تازگی حدود ۱۰ تن از ساکنان اردوگاه را ربودند و قسد نتوانست هیچ اثری از آنها پیدا کند.
آنها افزودند: این عملیات به منزله حمله‌ای پیش‌دستانه به عملیات احتمالی داعش علیه اردوگاه الهول و تلاش برای لغو بازداشت خانواده‌های آنها در داخل اردوگاه است.
این دومین عملیات قسد برای پاکسازی اردوگاه الهول است؛ قسد حدود یک سال قبل نیز عملیات مشابهی را انجام داده بود.
مقامات عراق ۱۳ اوت جاری برای چهارمین بار از ابتدای سال، حدود ۷۰۰ تن از اعضای ۱۵۰ خانواده‌های داعشی را که دارای تابعیت عراقی بودند، از اردوگاه الهول در حومه حسکه به سمت اراضی عراق منتقل کردند.
همچنین حدود ۵۰ تن دیگر از فرماندهان داعش و نیروهای آنها که در بازداشت نیروهای قسد بودند، توسط نیروهای امنیتی عراق به این کشور منتقل شدند.
قسد نگران است داعش همانند حمله‌ای که چند ماه قبل علیه زندان منطقه الصناعیه در حسکه انجام داد، برای آزادسازی خانواده‌های نیروهای خود، عملیاتی‌ را علیه اردوگاه الهول انجام دهد.
طبق جدیدترین آمار، تعداد ساکنان اردوگاه الهول حدود ۵۶ هزار و ۱۹۶ تن است که در واقع ۱۵ هزار و ۳۳۱ خانواده هستند، از این تعداد ۲۸ هزار و ۸۰۶ تن را عراقی‌ها تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.