تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
کد خبر : 36109

شناسایی ۱۴۰ واحد متخلف مشاور املاک در استان مرکزی

شناسایی ۱۴۰ واحد متخلف مشاور املاک در استان مرکزی

سعید نوراللهی ۱۵ مرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در تعزیرات حکومتی هرچه تعداد پرونده های واصله بیشتر باشد نشان از حضور بیشتر بازرسین و افزایش نظارت ها دارد، لذا هرچه تعداد پرونده ها بیشتر باشد امیدبخشی بیشتری برای مردم خواهد داشت. وی افزود: تعداد گزارشات واصله به تعزیرات حکومتی از طریق سامانه

سعید نوراللهی ۱۵ مرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در تعزیرات حکومتی هرچه تعداد پرونده های واصله بیشتر باشد نشان از حضور بیشتر بازرسین و افزایش نظارت ها دارد، لذا هرچه تعداد پرونده ها بیشتر باشد امیدبخشی بیشتری برای مردم خواهد داشت.
وی افزود: تعداد گزارشات واصله به تعزیرات حکومتی از طریق سامانه سیمبا در تیرماه سال جاری افزایش ۱۰۴ درصدی نسبت به خرداد و در خرداد افزایش ۳۵ درصدی نسبت به اردیبهشت ماه داشته است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر ۴ شعبه بدوی در تعزیرات حکومتی اراک فعالیت دارند.
نوراللهی با اشاره به عملکرد انجام شده، از اردیبهشت تا مردادماه(دوره ۸۰ روزه) اضافه کرد: ۲۳۶۸ فقره پرونده وارده شعب بدوی تعزیرات در استان مرکزی شده که از این تعداد ۲۱۴۴ فقره مختومه شده و میزان محکومیت ریالی آنها ۱۴۶۰ میلیارد ریال برآورد شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ۱۹۹ درصد افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه اجرای احکام نیز ۱۵۱۴ فقره پرونده وارد و از این تعداد ۱۴۵۳ فقره مختومه شده و میزان محکومیت ریالی وارده به اجرای احکام ۲۳۸۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶۶ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: میزان محکومیت ریالی اعاده در حق شکات ۲ میلیارد و ۳۴۲ میلیون ریال و میزان ریال وصولی اجرای احکام نیز ۳۴۱ میلیارد ریال برآورد شده که افزایش ۸۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
وی خاطرنشان کرد: ۱۵۰ اکیپ مشترک بازرسی در این ۸۰ روز در سطح استان تشکیل شده که حدود ۶۰۰ فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام گرفته و امر تخلف یابی، ۳۶ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: در حوزه مشاورین املاک و تخلفات این حوزه، بازرسی از واحدهای مشاور املاک نیز آغاز شد که در این خصوص ۶۵ اکیپ گشت از ۲۹۰ واحد بازرسی انجام داده اند و ۱۴۰ فقره متخلف شناسایی شده اند.
نوراللهی با اشاره به اینکه به جهت تخلفات رخ داده ۹ واحد مشاور املاک پلمب شده بیان کرد: دریافت کمیسیون مازاد بر تعرفه وعدم صدور فاکتور از جمله تخلفات مشاورین املاک به شمار می رود.
وی در خصوص حوزه آرد و نان نیز افزود: سامانه نانینو از یکسال پیش راه اندازی شده و فعالیت های واحدهای خبازی به صورت روزانه در این سامانه رصد می شود. در این حوزه در ۸۰ روز اخیر حدود ۸۰۰ فقره پرونده واصل شده که عمده تخلفات تعطیلی خودسرانه واحدهای خبازی بوده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در رابط با تخلفات در حوزه خودرو نیز اضافه کرد: بر اساس گزارشات واصله، موردی در خصوص احتکار خودرو در اراک گزارش نشده اما شکایات متعددی در رابطه با عدم تحویل به موقع خودرو و عدم پرداخت سود مشارکت گزارش شده است.
نوراللهی از دیگر مشکلات را در حوزه مرغ عنوان کرد و افزود: استان مرکزی به عنوان تولیدکننده مرغ نتوانسته از این ظرفیت به خوبی استفاده کند و قیمت مرغ در استان مرکزی بالا و متفاوت است. حدود ۱۰ فقره گزارش از کشتارگاه های استان واصل شده که در حال رسیدگی هستند؛ موضوع مرغ همچنان جزو مسائل استان است.
وی با اشاره به حوزه بهداشت و درمان نیز ادامه داد: در این حوزه نظارت بر داروخانه ها و برخورد با پزشکانی که مبادرت به دریافت زیرمیزی می کنند در دستور کار است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.