تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر : 43721

شرط بازگشت علی سوادکوهی به اردوی تیم ملی کشتی آزاد

شرط بازگشت علی سوادکوهی به اردوی تیم ملی کشتی آزاد

به گزارش ایسنا، علی سوادکوهی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در ساری در شرایطی که ۴ بر صفر از هادی وفایی‌پور پیش بود در نهایت با حساب ۶ بر ۴ شکست خورد و از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند. سوادکوهی پس از این شکست در مراسم اهدای مدال حاضر نشد

به گزارش ایسنا، علی سوادکوهی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در ساری در شرایطی که ۴ بر صفر از هادی وفایی‌پور پیش بود در نهایت با حساب ۶ بر ۴ شکست خورد و از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند.
سوادکوهی پس از این شکست در مراسم اهدای مدال حاضر نشد و همین موضوع باعث شد وی دیسکالیفه شود و عنوان نایب قهرمانی به عزت‌الله اکبری برسد.
اما پس از این مسابقات اردوی جدید تیم ملی کشتی آزاد با دعوت از ۲۸ کشتی‌گیر در تهران آغاز شد اما علی سوادکوهی از سوی کادر فنی تیم ملی به این اردو دعوت نشد.
سوادکوهی در مصاحبه با ایسنا عنوان کرد به دلیل رفتن نزد پزشک نتوانسته در مراسم اهدای مدال حاضر شود. بر همین اساس نیز از وی خواسته شده مدارک مربوط به مراجعه به پزشک را ارائه کند اما تا این لحظه این اتفاق رخ نداده است.
با این وجود و با توجه به زیر پا گذاشتن قوانین از سوی این کشتی‌گیر به دلیل حاضر نشدن در مراسم اهدای مدال، شنیده‌ها حاکیست شرط دعوت او به اردوی تیم ملی، عذرخواهی کتبی بابت این رفتار است.
فدراسیون کشتی در چرخه انتخابی تیم‌های ملی نیز صراحتا عنوان کرده جدا از مباحث فنی، نحوه رفتار کشتی گیران نقش زیادی در حضور آن‌ها در اردوی تیم ملی خواهد داشت. اوایل امسال نیز درگیری امیرحسین زارع چهره شاخص سنگین وزن کشتی آزاد ایران با کامران قاسمپور باعث اخراج این کشتی‌گیر از اردو شد و او در نهایت با عذرخواهی به اردوی تیم ملی بازگشت.
حضور در مراسم اهدای مدال جزو قوانین بین‌المللی است و اتحادیه جهانی کشتی نیز با ورزشکارانی که از این کار خودداری کنند شدیدا برخورد می‌کند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.