تاریخ انتشار : جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 45764

شبکه آمریکایی NBC: السنوار همیشه یک گام جلوتر از ارتش و اطلاعات اسرائیل است

شبکه آمریکایی NBC: السنوار همیشه یک گام جلوتر از ارتش و اطلاعات اسرائیل است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، براساس برآوردهای رژیم صهیونیستی و گزارش منابع امنیتی و نظامی این رژیم یحیی السنوار دائما مکان خود را تغییر داده و هم اکنون پس از حمله گسترده به خان یونس در تونل‌ها به سر می‌برد. ارزیابی‌های این رژیم بیانگر آن است که وی میان تونل‌ها از منطقه‌ای

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، براساس برآوردهای رژیم صهیونیستی و گزارش منابع امنیتی و نظامی این رژیم یحیی السنوار دائما مکان خود را تغییر داده و هم اکنون پس از حمله گسترده به خان یونس در تونل‌ها به سر می‌برد. ارزیابی‌های این رژیم بیانگر آن است که وی میان تونل‌ها از منطقه‌ای به منطقه دیگر در حال جابجایی بوده و بعید نیست از طریق همین تونل‌ها وارد مصر شده باشد.
بر اساس گزارش NBC ارزیابی‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که السنوار در تونل بزرگی بوده که اخیرا در خان‌ یونس کشف شد و احتمالا ۲۰ اسیر اسرائیلی نیز در آن نگهداری می‌شدند. وی در کنار دیگر رهبران حماس و القسام حضور داشته که در نزدیکی محل نگهداری از اسرای اسرائیلی بوده‌اند و همین امر باعث زنده ماندن و نجات آنها شده است.
این منابع گزارش دادند: سازمان اطلاعات اسرائیل تلاش‌های بسیاری برای دسترسی به تماس‌های السنوار با دیگر رهبران حماس انجام داده است اما ارزیابی‌ها بیانگر آن هستند که از مدت‌ها قبل هیچ تماس مستقیمی میان وی و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و رهبران این جنبش در خارج از فلسطین برقرار نشده است.
این منابع اعلام کردند: السنوار به دنبال سه هدف است که اولین آنها زنده ماندن، دوم ادامه فعالیت جنبش حماس و سوم مشارکت این جنبش در آینده نوار غزه است برای همین وی هیچ شرطی مرتبط با دور شدنش از غزه را نخواهد پذیرفت.
این شبکه به نقل از یک مسئول سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: این جنبش به حمایت از السنوار و دیگر رهبران خود ادامه داده و این یک حق کاملا طبیعی است.
بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی اشغالگران صهیونیست به عنوان بخشی از توافق گسترده برای آتش بس پیشنهاد داده‌اند رهبران حماس از نوار غزه خارج شوند اما حماس هرگز این پیشنهاد را نخواهد پذیرفت.
این پیشنهاد پس از کشف تونلی در حمله به خان‌ یونس مطرح شد در حالی که اعتقاد صهیونیست‌ها بر این است که السنوار در همین تونل حضور داشته است.
جاناتان کونریکس، سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی گفت: این فرضیه درستی است که السنوار و رهبران حماس در نزدیکی مکان بازداشت اسرا بوده‌اند و بعد همگی به جای دیگری منتقل شده‌اند. به نظر من نزدیک بودن وی به اسرای ما بارها زندگی‌اش را نجات داده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.