تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
کد خبر : 5318

سفر رئیس جمهوری، منشأ خیر برای کارگران معدن طبس شد

سفر رئیس جمهوری، منشأ خیر برای کارگران معدن طبس شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی در این خصوص گفت: پس از سفر رئیس جمهوری، به دستور وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی، تیمی متشکل از معاون روابط کار، مدیر کل بازرسی کار، مدیر کل روابط کار و جبران خدمت و مدیر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی در این خصوص گفت: پس از سفر رئیس جمهوری، به دستور وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی، تیمی متشکل از معاون روابط کار، مدیر کل بازرسی کار، مدیر کل روابط کار و جبران خدمت و مدیر کل نام نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی برای پیگیری دستور رئیس جمهوری به شهرستان طبس اعزام شدند.

وی افزود: در این سفر از محل اقامت و زندگی کارگران در کارگاه بازدید به عمل آمد و در کوتاه‌ترین فاصله امکانات مورد نیاز کارگران به آنان تحویل شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حاشیه این بازدیدها، معاون روابط کار با حضور در معدن زغال سنگ معدنجو، ضایعه درگذشت مرحوم علی مرادی از کارکنان فقید این معدن را به مدیریت و همکاران وی در این مجموعه معدنی تسلیت گفت و بر بالا بردن ضریب ایمنی معادن زغال سنگ و رعایت کامل ضوابط ایمنی به منظور کاهش حوادث احتمالی و پیشگیری از حوادث تلخ و ناگوار در میان کارگران تاکید کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: در ادامه سفر معاون روابط کار به شهرستان طبس جلسه جمع بندی و رفع مشکلات حوزه کارگری و پیمانکاری معادن زغال سنگ، در سالن اجتماعات معدن پروده طبس برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات رفاهی، بیمه‌ای و بهداشتی کارگران، ارائه و جهت اجرا ابلاغ شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی این سفر را منشأ خیر برای کارگران استان به ویژه کارگران معادن دانست و اقداماتی از این دست را در راستای افزایش روحیه و امید و انگیزه کارگران مؤثر ارزیابی کرد که موجب تقویت سرمایه‌های اجتماعی در میان اقشار مختلف جامعه خواهد شد.

اشرفی بیان کرد: امکانات رفاهی شامل تختخواب، پتو و ملحفه در اختیار کارگران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ۳ واحد از ساختمان‌هایی که قابل استفاده نبوده تخریب شد و کار مرمت و بازسازی واحدهای کارگری بلافاصله شروع و نظارت در این زمینه انجام می‌شود.

وی گفت: در زمینه تفاوت میزان حقوق و مزایای دریافتی و محاسبه ۴ درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور با نظارت تأمین اجتماعی استان در حال انجام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: پیگیری احداث پایگاه امداد و نجات در منطقه پروده از طریق وزارت صمت نیز در دست اقدام است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.