تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 45463

ریاض: عادی‌سازی روابط با اسرائیل منوط به تشکیل کشور فلسطین است

ریاض: عادی‌سازی روابط با اسرائیل منوط به تشکیل کشور فلسطین است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان خاطرنشان کرد: «وجود یک مسیر مطمئن و برگشت‌ناپذیر برای تشکیل کشور فلسطین تنها راه کسب منفعت است، زیرا ما نیازمند برقراری ثبات هستیم و ثبات تنها از طریق حل مسأله فلسطین ایجاد می‌شود.» براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، وزیر خارجه سعودی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان خاطرنشان کرد: «وجود یک مسیر مطمئن و برگشت‌ناپذیر برای تشکیل کشور فلسطین تنها راه کسب منفعت است، زیرا ما نیازمند برقراری ثبات هستیم و ثبات تنها از طریق حل مسأله فلسطین ایجاد می‌شود.»
براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، وزیر خارجه سعودی در ادامه افزود که کشورش قبل از جنگ غزه به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نزدیک بود.
فیصل بن فرحان همچین گفت: «ما آن زمان روی مسأله فلسطین که برای ما نیز مسأله مهم و کلیدی بود، کار می‌کردیم و پیشرفت چشمگیری هم داشتیم.»
وزیر خارجه عربستان تصریح کرد، اعطای عزت و امیدبخشی به فلسطینیان تنها راه واقعی برای برقراری صلح و امنیت در منطقه است.
پیشتر فیصل بن فرحان گفته بود که کاهش تنش در دریای سرخ اولویت است. حملات در دریای سرخ با جنگ غزه در ارتباط است. جنگ در غزه تمام منطقه را به سمت خطراتی بزرگ پیش می‌برد.
از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی ارتش یمن این رژیم را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب تحت محاصره دریایی قرار داده و کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی را که به سمت اراضی اشغالی بروند هدف قرار می‌دهد. این اقدام باعث شد اخیرا آمریکا و انگلیس حملاتی علیه ارتش یمن انجام دهند.
بن فرحان همچنین گفته بود: اولویت ما ایجاد یک روند برای آتش‌بس از طریق همکاری واقعی در منطقه است. ما باید بر غزه متمرکز شویم. ما هنوز اشاره‌ای از اسرائیل درباره توقف جنگ ندیده‌ایم. باید فورا آتش‌بس در غزه برقرار شود.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.