تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 42949

رکوردزنی تیراندازی‌های دسته‌جمعی در آمریکا از سال ۲۰۰۶

رکوردزنی تیراندازی‌های دسته‌جمعی در آمریکا از سال ۲۰۰۶

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از «هیل»، امسال ۳۸ مورد تیراندازی دسته جمعی از این دست رخ داده در حالی که در سال گذشته ۳۶ مورد بوده است. همچنین تاکنون ۱۹۷ نفر بدون احتساب افراد مسلح در این تیراندازی‌ها کشته شده‌اند. تیراندازی‌های دسته جمعی با حداقل چهار کشته در سال‌های

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از «هیل»، امسال ۳۸ مورد تیراندازی دسته جمعی از این دست رخ داده در حالی که در سال گذشته ۳۶ مورد بوده است.
همچنین تاکنون ۱۹۷ نفر بدون احتساب افراد مسلح در این تیراندازی‌ها کشته شده‌اند.
تیراندازی‌های دسته جمعی با حداقل چهار کشته در سال‌های اخیر به‌ویژه از زمان شروع همه‌گیری کووید-۱۹ در آمریکا در حال افزایش بوده است. ۲۱ مورد تیراندازی در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۳۱ مورد در سال ۲۰۲۱ و ۳۶ مورد در سال ۲۰۲۲ رخ داده است.
تیراندازی‌های دسته جمعی به حوادثی گفته می‌شود که در آن‌ها دست‌کم چهار نفر مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند و وقوع حوادثی از این دست طی سال های اخیر در ایالات متحده افزایش یافته است.
فعالان و حامیان کنترل سلاح در آمریکا در ابتدا تصور می‌کردند که دولت فعلی بتواند موجب اقداماتی در زمینه جلوگیری از خشونت با اسلحه در این کشور شود ولی با گذشت سال‌ها از ریاست‌جمهوری بایدن این امیدها به یأس و سرخوردگی تبدیل شده است.
قوانین مرتبط با استفاده از اسلحه در آمریکا موضوعی سیاسی در این کشور بوده است. در حالی که دموکرات ها خواستار مقررات سخت‌گیرانه‌تر هستند، جمهوری خواهان مالکیت اسلحه را به عنوان یک حق غیرقابل انکار می‌دانند و این درحالی است که هر سال به تعداد و تلفات این قبیل کشتارها و ناامنی بیشتر در شهرها و ایالات مختلف افزوده می‌شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.