تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۳۹
کد خبر : 13935

روسیه به دنبال اخذ تضمین‌های امنیتی از اوکراین است

روسیه به دنبال اخذ تضمین‌های امنیتی از اوکراین است

عماد آبشناس در گفت و گو با ایسنا در تحلیل خود نسبت به وقوع جنگ میان روسیه و اوکراین گفت: این مساله یک عملیات ویژه است، همان طور که خود روس ها گفتند یک جنگ تمام عیار نیست، هدف روسیه این است که اوکراین به ناتو نپیوندد زیرا امنیت روسیه به خطر می افتد. وی

عماد آبشناس در گفت و گو با ایسنا در تحلیل خود نسبت به وقوع جنگ میان روسیه و اوکراین گفت: این مساله یک عملیات ویژه است، همان طور که خود روس ها گفتند یک جنگ تمام عیار نیست، هدف روسیه این است که اوکراین به ناتو نپیوندد زیرا امنیت روسیه به خطر می افتد.

وی تصریح کرد: مسبب اصلی این اتفاقات در ابتدا آمریکا و سپس شخص رئیس جمهور اوکراین زلینسکی است که دست نشانده و عوامل آمریکا در اوکراین است و به دستور آنها ۲-۳ سال است که مدام تهدیدات مختلفی را برای روسیه ایجاد کرده است و نهایتا دیدیم که کار به اینجا رسید.

آبشناس خاطرنشان کرد: تصورم این است آمریکایی ها تمایل دارند مردم اوکراین بدبخت تر شوند ضمن این که روسیه را درگیر این جنگ کنند. از طرف دیگر روسیه نیز به دنبال گرفتن تضمین های امنیتی از اوکراین است.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود : ممکن است برخی عقلا از اوکراین در مینسک (بلاروس) بنشینند و با روسیه توافق کنند. در واقع تضمین های امنیتی به روسیه دهند که از خاک اوکراین علیه آن ها استفاده نمی شود و اجازه نمی دهند آمریکا و ناتو به نزدیکی مرزهای روسیه برسند. در نتیجه این مساله از منظر دیپلماتیک قابل حل است اگر که آمریکایی ها سنگ اندازی نکنند.
وی درباره پیامدها و تبعات این جنگ برای روسیه و همچنین اروپا اظهار داشت : روسیه دارای اقتصاد قوی است و ماه هاست هر جا ارز در خارج از کشور داشته اند  وارد کشورشان کرده اند چنین روزی را پیش بینی می کردند.
آبشناس همچنین بیان کرد: بیشترین متضرر این اتفاق اروپایی‌ها هستند، بحث این نیست که وضعیت اقتصادی خراب نمی شود بحث این است که سیاست کلی و اهداف اصولی برای روسیه تغییر نمی کند.
انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.