تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 13417

رقم قراردادها پاسخگوی ورزشکار حرفه‌ای نیست / معروف، موسوی و غفور؛ مثلث ماندگار والیبال

رقم قراردادها پاسخگوی ورزشکار حرفه‌ای نیست / معروف، موسوی و غفور؛ مثلث ماندگار والیبال

مهدی مرندی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص لیگ برتر والیبال سال جاری و جایگاه سپاهان در بین تیم‌های حاضر در این مسابقات، اظهار کرد: در میان چهارده تیم شرکت کننده لیگ امسال، توانستیم مقتدرانه صدر جدول را حفظ کنیم و خدارا شکر می‌کنم که عضوی از یک تیم متشکل از کادرفنی خوب، بازیکنان جوان

مهدی مرندی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص لیگ برتر والیبال سال جاری و جایگاه سپاهان در بین تیم‌های حاضر در این مسابقات، اظهار کرد: در میان چهارده تیم شرکت کننده لیگ امسال، توانستیم مقتدرانه صدر جدول را حفظ کنیم و خدارا شکر می‌کنم که عضوی از یک تیم متشکل از کادرفنی خوب، بازیکنان جوان و باتجربه هستم.

وی افزود: صدرنشینی تیم ما در مجموع دور و برگشت، نشان دهنده آن است که کل تیم و مجموعه باشگاه سپاهان یک دل هستند و امیدوارم این رویه تا قهرمانی ادامه داشته باشد.

لیبرو ملی‌پوش سپاهان با اشاره به قرارداد سه ساله خود با سپاهان و تجربه لیگ برتر با این تیم، تصریح کرد: فکر می‌کنم تیم سپاهان با سابقه چندین ساله در فوتبال و حدود سه سال در والیبال، حرفه‌ای‌ترین باشگاه ورزشی ایران است. تاکنون شرایط خوبی در مجموعه باشگاه فراهم بوده و امیدوارم این روند حمایتی ادامه‌دار باشد.

مرندی حضور تماشاگر را از الزامات والیبال دانست و گفت: همه می‌دانند که والیبال یک ورزش دانشگاهی بوده و حضور تماشاگر از الزامات آن محسوب می‌شود. حیف است که نتوانیم هواداران را در سالن در کنارمان داشته باشیم. در سراسر جهان امکان حضور مجدد تماشاگر فراهم شد، به غیر از ایران. یکی دو هفته بازی‌ها با حضور تماشاگر برگزار شد. متاسفانه با مدیریت نادرست دوباره به شرایط اول شیوع ویروس کرونا و افزایش تعداد بیماران برگشتیم و مجوز حضور تماشاگران لغو شد. امیدوارم با ریشه‌کن شدن این ویروس دوباره هواداران را با سلامتی در سالن ببینیم.

لیبروی قزوینی تیم ملی با اشاره به اهمیت نظارت قاطعانه فدراسیون برای تقویت لیگ، اضافه کرد: فدراسیون به تنهایی برای رشد سطح کیفی لیگ نمی‌تواند کاری کند، اما با برخورد قاطعانه و سخت گیرانه‌تر می‌تواند به فراهم شدن شرایط لازم برای بازیکن از سوی باشگاه کمک کند.

مرندی تاکید کرد: بازیکن حرفه‌ای لیگ نباید دغدغه اقساط قراردادی، محل تمرین و کاهش اشتباهات فردی یا داوری با استفاده از ویدئوچک را داشته باشد.

وی اضافه کرد: در چند بازی با همت باشگاه سپاهان در سالن مسابقه ویدئو چک داشتیم که کار جالب و باارزشی بود، فدراسیون نیز باید سختگیرانه باشگاه‌ها را ملزم به استفاده از ویدئو چک کند.

لیبروی ملی پوش تیم سپاهان خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها باید با پیگیری و حمایت‌هایشان، بازیکن را از دغدغه‌های سخت‌افزاری مانند مسکن، پرداختی‌ها و… آزاد کنند. همان‌طور که بازیکن نسبت به باشگاه موظف است، باشگاه نیز وظایفی دارد. خدارا شکر در تیم و باشگاه حرفه‌ای هستم که این مسائل جز اصول اولیه حل شده و پیش پا افتاده است.

مرندی با تاکید بر نقش مستقیم سرمربی‌های داخلی بر رشد کیفی لیگ والیبال کشور، گفت: مربیان داخلی تاثیر مستقیمی در بالا رفتن کیفیت لیگ دارند، زیرا بازیکن برای آموزش آمده است. به لطف خدا مربیان ایرانی در سه یا چهار سال اخیر نتایج خوبی را در تیم‌هایشان کسب کرده و شکوفا شده‌اند. امیدوارم روز به روز درخشش بیشتری داشته باشند و بتوانیم همیشه از سرمربیان ایرانی برای تیم ملی بهره ببریم.

وی در خصوص وضعیت قراردادی بازیکنان و حمایت‌های باشگاه‌های داخلی، توضیح داد: اگر بخواهیم نسبت به شرایط کشور در نظر بگیریم، رقم قراردادها پاسخگوی ورزشکار حرفه‌ای نیست. تجهیزات و وسائل مورد نیازمان از نظر قیمت رشد چند برابری داشته، اما در بحث قراردادی افزایشی نداشته‌ایم. این در حالی است که والیبال پرافتخارترین ورزش گروهی کشور ما محسوب می‌شود و امیدوارم منطقی‌تر نسبت به آن برخورد شود.

لیبروی ۳۵ ساله سپاهان افزایش تعداد لژیونرها و تجربه لیگ‌های خارجی را باعث رشد تیم ملی والیبال دانست و تاکید کرد: در یکی دوسال اخیر که تعداد لژیونرهای ایرانی زیاد شد، بازیکنان جوانی که به لیگ آمدند، عملکرد بسیار خوبی داشتند، اینکه بخواهیم لژیونرها برگردند حرف درستی نیست و باید هرسال لژیونرهای بیشتری داشته باشیم، چراکه نتیجه و خروجی آن به سود تیم ملی خواهد شد.

مرندی در خصوص بازی‌های پلی‌آف و نحوه برگزاری آن‌ها نیز بیان کرد: موضوع متمرکز بودن مسابقات توسط فدراسیون و مدیران باشگاهی تصمیم گرفته شده و با شرایط کرونایی موجود، چاره‌ای جز این راه نیست و به این ترتیب هر ۸ تیم راه یافته به مرحله پلی‌آف از این جهت امتیازی یکسان دارند. امیدوارم بتوانیم همان تیم بزرگ سپاهان باشیم و نتیجه‌ای را کسب کنیم که در حد و اندازه ما و باشگاه سپاهان باشد. هواداران برایمان دعا کنند تا با بهترین نتیجه، دل همگی شاد شود.

بازیکن ملی پوش سپاهان درباره شرایط تیم اظهار کرد: تصورم این است که بازیکن مصدوم یا سرما خورده در همه تیم‌ها وجود دارد، شرایط تیم ما خوب است که این موضوع نشان از مدیریت خوب بازیکنان در مراقبت از سلامتی‌شان است.

مرندی با اشاره به جوان‌گرایی در تیم ملی و سرمربی ایرانی تیم در رقابت‌های امسال، گفت: فعلا زود است که بخواهیم در خصوص نتیجه گرفتن یا نگرفتن مربی ایرانی تیم ملی قضاوت کنیم و باید یک فرصت دو یا سه ساله به ایشان بدهیم.

وی تاکید کرد: نمی‌دانم بگویم آمدن سرمربی ایرانی کار خوبی است یا خیر، اما از این اتفاق خوشحالم و آرزوی موفقیت برایشان دارم. چرا که سود آن به نفع تک تک بازیکنان است که می‌خواهند در لیگ بازی کنند. امیدوارم همگی دست به دست هم داده و برای نتیجه خوب تیم ملی تلاش کنیم.

ملی‌پوش سپاهان همچنین در خصوص اعلام نفرات تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی پیش‌رو، تصریح کرد: در حال حاضر همه تمرکزها روی بازی‌های لیگ است و باید حداقل مرحله اول پلی‌آف تمام شود تا سرمربی تصمیم‌گیری برای دعوت بازیکنان ملی را شروع کند، فعلا همه تمرکزخود را بر نتیجه‌گیری تیم باشگاهی‌ خود گذاشته‌اند.

مرندی در پایان حضور دوباره نسل طلایی والیبال را سخت ارزیابی کرد و گفت: واقعا سخت است که بخواهیم کسی را جایگزین معروف، موسوی و غفور کنیم. آن‌ها ستاره‌های تکرارنشدنی والیبال و به نوعی مثلث ماندگار این رشته هستند، همه دوست داریم که تیم ملی بتواند بهترین نتایج را گرفته و دل همه را شاد کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.