تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر : 18082

راه اندازی کمیته ملی ارزیابی خطر برای شناسایی مواد غذایی تقلبی

راه اندازی کمیته ملی ارزیابی خطر برای شناسایی مواد غذایی تقلبی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام دارایی، در مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید سازمان غذا و دارو، افزود: سازمان غذا و دارو عزم خود را در حفظ سلامت غذا و دارو جزم کرده و آزمایشگاه مرجع غذا و دارو اصالت محصولات دارویی و غذایی را تأیید می‌کند. وی ادامه داد: خوشبختانه ١٠ سال است که فرایندها

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام دارایی، در مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید سازمان غذا و دارو، افزود: سازمان غذا و دارو عزم خود را در حفظ سلامت غذا و دارو جزم کرده و آزمایشگاه مرجع غذا و دارو اصالت محصولات دارویی و غذایی را تأیید می‌کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ١٠ سال است که فرایندها در این سازمان به کمک معاونت علمی ریاست جمهوری شروع شده است. هر چند در دولت قبل فعالیت‌ها کمرنگ شد، اما در این دوره با اهتمام بیشتر و همکاری بین بخشی موضوع اصالت و سلامت مواد غذایی را پیگیری خواهیم کرد.

دارایی گفت: در صنعت غذا و ایمنی غذایی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، در فاز اول همکاری بین المللی با اتریش، مجارستان و هلند داشتیم و فاز دوم را با ایجاد زیرساخت نرم افزاری و سخت افزاری برای ارتقای فنی را پیش بردیم.

وی افزود: در فاز سوم توسعه فناوری نوین برای شناسایی سریع تقلب در غذا با کمک هوش مصنوعی و اینترنت اشیا را شروع کرده ایم و کمیته ملی ارزیابی خطر را راه اندازی خواهیم کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای اولین بار وزیری در وزارت بهداشت سکاندار است که به سازمان غذا و دارو توجه ویژه دارد و معاونت علمی ریاست جمهوری تمام قد کنار سازمان غذا و دارو قرار گرفته و در این دوره نگاه ما ویژه و علمی به غذا و دارو خواهد بود و به زودی ثمره آن را خواهیم دید.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.