تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر : 35260

دو راهی سخت برای فوتبالیست‌های «آپشن‌بگیر»

دو راهی سخت برای فوتبالیست‌های «آپشن‌بگیر»

به گزارش ایسنا، وضع قانون سقف بودجه و دستورالعمل ناظر بر قراردادها در فوتبال ایران باعث شده که تیم‌های لیگ برتری مجبور شوند در عقد قراردادهای جدیدشان برای حضور در لیگ بیست و سوم با حساسیت بیشتری عمل کنند. یکی از مواردی که در دستورالعمل سقف بودجه آمده، گذاشتن سقف برای میزان آپشن (پاداش) قراردادهای

به گزارش ایسنا، وضع قانون سقف بودجه و دستورالعمل ناظر بر قراردادها در فوتبال ایران باعث شده که تیم‌های لیگ برتری مجبور شوند در عقد قراردادهای جدیدشان برای حضور در لیگ بیست و سوم با حساسیت بیشتری عمل کنند. یکی از مواردی که در دستورالعمل سقف بودجه آمده، گذاشتن سقف برای میزان آپشن (پاداش) قراردادهای بازیکنان است؛ به این صورت که باشگاه‌ها حق ندارند بیش از ۲۰ درصد از اصل قرارداد یک بازیکن یا مربی به آن‌ها آپشن (پاداش) تعیین کنند.
البته تا به حال تصور می‌شد که قوانین موجود در دستورالعمل تنظیم قراردادها مختص قراردادهای جدیدی است که باشگاه‌ها امضا می‌کنند اما این یک تصور اشتباه است. براساس پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، مشخص شده است که دستورالعمل ناظر بر قراردادها باید راجع به قرادادهای عقد شده در سالیان گذشته هم منظور شود.
در همین راستا، آپشن قراردادهایی که بیش از ۲۰ درصد مبلغ پایه آن قرارداد است باید کاهش پیدا کند تا دستورالعمل ثبت قرارداد رعایت شود. در همین راستا، اگر باشگاه یا بازیکنی این کار را انجام ندهد، کارت بازی برای او صادر نمی‌شود.
باید دید سازمان لیگ فوتبال این تصمیمش را می‌تواند عملی کند یا خیر چرا که بازیکنان زیادی در لیگ برتر حضور دارند که آپشن‌های زیادی در قراردادهایشان گنجانده شده است و در صورتی که بخواهند دستورالعمل مورد نظر سازمان لیگ را اجرا کنند، درآمدهایشان کاهش می‌یابد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.