تاریخ انتشار : جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۴۲
کد خبر : 8275

درگاهی: صحبت‌های معاون وزیر برای فدراسیون جهانی حساسیت ایجاد کرد

درگاهی: صحبت‌های معاون وزیر برای فدراسیون جهانی حساسیت ایجاد کرد

به گزارش ایسنا، زهرا اینچه درگاهی رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک در خصوص تهدید به تعلیق فدراسیون ژیمناستیک و حواشی ایجاد شده پیرامون این فدراسیون گفت: اول از همه باید بگویم که برای اینکه سرکار بمانی نیازی ندارید با فدراسیون جهانی مکاتبه کنید. بر سرکار ماندن رزومه خوب و عملکرد خوب می‌خواهد که به امید خدا

به گزارش ایسنا، زهرا اینچه درگاهی رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک در خصوص تهدید به تعلیق فدراسیون ژیمناستیک و حواشی ایجاد شده پیرامون این فدراسیون گفت: اول از همه باید بگویم که برای اینکه سرکار بمانی نیازی ندارید با فدراسیون جهانی مکاتبه کنید. بر سرکار ماندن رزومه خوب و عملکرد خوب می‌خواهد که به امید خدا در این چهار سال از خود نشان دادم. برسرکار بودن تخصص می‌خواهد که من ۴۴ سال سابقه ژیمناستیک دارم.

او ادامه داد: باتوجه به کارنامه ام فکر نمی کنم که مشکلی از بابت تخصص داشته باشم. گاهی اوقات شخصی جای خود نیست و افرادی جایگاه او را تصاحب می‌کنند و از نظر من رئیس فدراسیونی یک تخصص است. در عرصه ورزش هم متاسفانه شاهد ظهور و به قدرت رسیدن و حتی حمایت های گاها سیستماتیک از افرادی هستیم که برایشان فرق نمی کند که رئیس کدام فدراسیون باشند! خواه ژیمناستیک باشد خواه شطرنج و …

رئیس سابق فدراسیون ژیمناسیک در پاسخ به اینکه آیا منظورتان شخص خاصی است یا خیر؟ پاسخ داد: خیر شخص خاصی مدنظرم نیست.

درگاهی ادامه داد: در مجمع اول بنده ۲۴ رای آوردم و رئیس فدراسیون شدم. در تیرماه امسال جلوی برگزاری مجمع فوق العاده فدراسیون ژیمناستیک برای تعیین سرپرست و انتخابات که طبق قانون و اساسنامه باید قبل از دوره من برگزار می شد، توسط معاونتی در وزارت ورزش گرفته شد. بعد از این موضوع اعضای مجمع رای خود را به صورت مکتوب ارسال کردند که عین قانون است. باید بگویم که دوره چهارساله ریاست فدراسیون جهانی ژیمناستیک سال گذشته تمام شد و از ما خواسته شد که برای رای گیری، رای های خود را به صورت مکتوب ارسال کنیم و اکنون رئیس فدراسیون جهانی ژیمناستیک در سال پنجم ریاست خود است. ما هم با همان مکانیزم عمل کردیم. تا انتخابات با رای مجمع، من سرپرست فدراسیون هستم چرا که مجمع من را با ۴۵ رای از ۵۰ رای  به عنوان سرپرست انتخاب کرد.

او در خصوص صحبت های علی نژاد معاونت وزارت ورزش، مبنی بر اینکه به دلیل نامه سازمان بازرسی درگاهی رد صلاحیت شده است، اظهار کرد: متاسفانه ۲۰ اردیبهشت یکی از معاونان وزیر که نمی خواهم اسم او را ببرم من را به اتاق خود صدا کرد و از من خواست تا در انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ثبت نام نکنم. به او پاسخ دادم که دلیلی برای این کار نمی بینم و همواره از طرف مقابل چرایی کار او را سوال می کنم. دلیل این کار را پرس و جو کردم و پاسخ شنیدم ثبت نام نکنید ولی چون دلیل قانع کننده ای ندیدم ثبت نام کردم.

او تاکید کرد: آنهایی که باید بدانند، می دانند چه کسی این حرفا را زده است و نمی خواهم اسمی ببرم! روز قبل از ثبت نام به بنده گفته شد که اگر ثبت نام کنید شما را در کمیسیون تطبیق رد می کنیم.

درگاهی درخصوص نامه سازمان بازرسی گفت: باید بگویم که اساسنامه ما اساسنامه دیگری است اما به قوانین داخلی احترام می گذاریم و می رویم ببینیم که تبصره ۲ ماده ۶ نامه سازمان بازرسی چه است! این تبصره در خصوص سوابق مدیریتی قابل قبول بحث می کند که چه کسانی می توانند رئیس فدراسیون شوند. چطور است که چهار سال پیش با این قانون، من مشکلی نداشتم و حال که ۴ سال رئیس فدراسیون هم بوده‌ام این قانون برایم مشکل ساز می شود.

درگاهی در واکنش به اینکه آیا او رد صلاحیت خود را به فدراسیون جهانی اطلاع داده است یا خیر؟ گفت: متاسفانه یکی از معاونان وزیر با مصاحبه ای که انجام داد و بازتاب بین المللی داشت این حساسیت را ایجاد کرد! اگر معاون وزیر با رسانه ها مصاحبه نمی کرد مدیریت این قضیه برای همه راحت بود. سال ۹۸ هم این موضوع وجود داشت و آن زمان بازتاب خارجی پیدا نکرده بود. در سال ۹۸ به فدراسیون جهانی اعلام کردم که بنده سرکار هستم و صحبت های رسانه ها شایعه است اما این بار زمانی که معاون وزیر این همه مصاحبه می کند و  در این مصاحبه‌ها به رد غیرقانونی من اشاره می‌کند طبیعتا این موضوعات پیش می آید.

رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک در پاسخ به اینکه آیا هیچ ایمیلی از سوی فدراسیون ژیمناستیک به فدراسیون جهانی پیرامون این مسائل ارسال نشده است؟ پاسخ داد: در ابتدای کار ما ایمیلی نزدیم بلکه صحبت های معاون وزیر بود و این باعث شد حساسیت ایجاد شود و فدراسیون جهانی از ما سوال کند. اگر پاسخ نمی‌دادیم نتایج خیلی بدی در انتظار ما بود!

درگاهی در پاسخ به اینکه آیا کمی عجیب نیست که تنها با یک مصاحبه فدراسیون جهانی حساس شود و درخواست تعلیق ژیمناستیک ایران را داشته باشد؟ اعلام کرد: چندین مصاحبه از طرف معاون وزیر بوده است! اسناد را دارم. طبق اساسنامه رئیس فدراسیون می تواند با نهاد های بین المللی مربوطه صحبت و مکاتبه داشته باشد. فدراسیون جهانی ژیمناستیک بیگانه نیست اما متاسفانه یکی از معاونان وزیر یک جانبه صحبت کرده و اعلام کرد که اقدامات علیه منافع ملی انجام شده و به بیگانگان گزارش داده شده است. باید بگویم که فدراسیون جهانی ژیمناستیک مقام بیگانه نیست و من مجبورم که پاسخ آنها را بدهم و جزو شرح وظایف ماست.

رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: اگر تا امروز تعلیق نشده ایم فکر می کنم به دلیل تلاش های فدراسیون ژیمناستیک بوده است. هرباری که با ما مکاتبه می کنند اعلام می کنیم که وزیر عوض شده و کارهایی درحال انجام است، مشکلات در حال برطرف شدن است و امیدواریم.

درگاهی در پاسخ به اینکه آیا وزارت ورزش هراس از برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک به دلیل انتخاب نشدن گزینه خود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: باید انتخابات آزاد باشد و همه بتوانند شرکت کنند.

درگاهی در واکنش به خبر یک خبرگزاری که به نقل از سایت فدراسیون ژیمناستیک منتشر شده و در آن در باره تصویب و تغییرات اساس نامه در مجمع سالیانه صحبتی نشده است، اظهار کرد: شاید چند آیتم در خبر نوشته شود و شاید برخی آیتم ها هم نوشته نشود! به هر حال باید بگویم تمام مستندات قانونی اساسنامه وجود دارد و همگی در جریان بوده اند و رای داده اند. اگر فردی در جریان نبوده می‌توانسته در مجمع بگوید که در جریان نبوده است.

درگاهی که در برنامه زنده ورزشگاه در شبکه ۵ حضور داشت در واکنش به سوال مجری بابت اینکه ۱۰ نفر از روسای هیات ها از این اساسنامه بی اطلاع بوده و به وزیر در این خصوص نامه زده اند، اعلام کرد: رئیس هیاتی وجود دارد که خودش به دلیل مشکلات هیاتش و اینکه خودش از خانواده ژیمناستیک نبوده استعفا داده است. اگر کسی منکر امضایش است من امضای او را به کارشناس خط می‌دهم. ایشان امضا کرد. اگر یک روز امضا کنی و بعد که رئیس هیات نیستی انکار کنی، سیستم ناجوانمردانه می‌شود.

درگاهی ادامه داد: وزارت ورزش اتوماسیون ما را قطع کرده است و از شرکت سوال کردیم گفتند هک نشده ایم پس احتمالا وزارت دسترسی ما را قطع کرده است.

او در باره علت قطعی اتوماسیون خود گفت: نمی دانم!

او در پاسخ به سوال مجری که آیا از شما رشوه خواستند تا تائید صلاحیت شوید؟ گفت: تکذیب نمی کنم اما مایل نیستم درباره آن صحبت کنم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.