تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر : 39092

درمان ناباروری چقدر آب می‌خورد/ نسخه ۱۰ میلیونی دارو

درمان ناباروری چقدر آب می‌خورد/ نسخه ۱۰ میلیونی دارو

به گزارش خبرنگار مهر، آمارهای رسمی وزارت بهداشت نشان می‌دهد بیش از ۴.۵ میلیون زوج نابارور در کشور داریم که قریب به اتفاق این زوجین برای تأمین هزینه‌های درمان، با مشکلات عدیده ای مواجه اند که بعضاً باعث می‌شود قید درمان را بزنند. در عین حال، علاوه بر هزینه‌های سنگین درمان ناباروری، طولانی بودن پروسه

به گزارش خبرنگار مهر، آمارهای رسمی وزارت بهداشت نشان می‌دهد بیش از ۴.۵ میلیون زوج نابارور در کشور داریم که قریب به اتفاق این زوجین برای تأمین هزینه‌های درمان، با مشکلات عدیده ای مواجه اند که بعضاً باعث می‌شود قید درمان را بزنند.
در عین حال، علاوه بر هزینه‌های سنگین درمان ناباروری، طولانی بودن پروسه درمان نیز، یکی از چالش‌های پیش روی زوجین نابارور است.
به گفته تعدادی از زوجین، هزینه‌هایی که برای درمان صرف کرده‌اند، از ۲۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.
البته با اجرای قانون جوانی جمعیت، وزارت بهداشت مکلف شده زوجین نابارور را تحت پوشش بیمه قرار دهد تا هزینه‌های درمان برای آنها کاهش یابد.
علی صادقی تبار مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا وابسته به جهاد دانشگاهی، با اشاره به سهم بالای دارو از هزینه‌های درمان ناباروری، گفت: یک سوم هزینه‌های درمان ناباروری، برای دارو است.
وی افزود: دارویی هست که یک ویال آن بالغ بر ۸ میلیون تومان قیمت دارد که خوشبختانه سه هفته‌ای است که تحت پوشش بیمه قرار گرفته و بیمار فقط ۸۰۰ هزار تومان آن را پرداخت می‌کند.
در عین حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که هزینه نسخه دارویی بیمار از ۴۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان آب می‌خورد.
بر اساس ماده ۴۳ قانون جوانی جمعیت، وزارت بهداشت می‌بایست همه زوج‌هایی که یک سال یا بیشتر است که صاحب فرزند نشده‌اند، تحت پوشش کامل بیمه پایه قرار دهد.
محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: منابع قانون جوانی جمعیت در سال جاری با رشد ۲۱ درصدی به ۱,۷۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.