تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد خبر : 33518

درخواست رئیس جمهوری کره جنوبی از ماکرون

درخواست رئیس جمهوری کره جنوبی از ماکرون

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی در جریان دیدار با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش در کاخ الیزه این اظهارات را مطرح کرد. معاون مشاور امنیت ملی کره جنوبی گفت، دو طرف همچنین بر تامین و ارائه حمایت فعالانه دولت از افزایش

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی در جریان دیدار با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش در کاخ الیزه این اظهارات را مطرح کرد.
معاون مشاور امنیت ملی کره جنوبی گفت، دو طرف همچنین بر تامین و ارائه حمایت فعالانه دولت از افزایش سرمایه گذاری‌ها در صنایع پیشرفته دو کشور شامل باتری‌های قابل شارژ توافق کردند.
وی افزود: رئیس جمهوری کره جنوبی خواهان توجه ویژه رئیس جمهوری فرانسه به این مساله شد که قوانین جدید تجاری اتحادیه اروپا باعث نشود که این اتحادیه اقدامات و تلاش‌های تبعیض آمیزی علیه تجار کره جنوبی روا دارد.
روسای جمهوری دو کشور همچنین بر گسترش همکاری‌ها در حوزه فضا و امور دفاعی بین مشاغل کره جنوبی و ایرباس فرانسه توافق کردند.
یون سوک یول و ماکرون همچنین بر گسترش همکاری‌ها در حوزه فناوری برای نسل آتی رآکتورهای مدولار کوچک و انرژی پاک شامل انرژی هیدروژنی و همچنین توافق برای افزایش تبادلات و همکاری بین استارت‌آپ‌هایی که مدیرانشان از جوانان هستند، تاکید کردند.
روسای جمهوری کره جنوبی و فرانسه ضمن محکوم کردن اقدامات و تلاش‌های تحریک‌آمیز پیونگ یانگ، بر ضرورت اقدامات جامعه بین‌الملل برای پاسخ قاطع و جدی به فعالیت‌های غیرقانونی کره شمالی تاکید کردند.
رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین تلاش‌های دولتش را برای رسیدگی به وضعیت حقوق بشر در کره شمالی از طریق انتشار نخستین گزارش حقوق بشری این کشور عنوان کرد.
ماکرون نیز اعلام کرد که از تلاش‌های سئول حمایت می‌کند و افزود: دو کشور باید با همکاری یکدیگر شرایط حقوق بشری در کره شمالی را تقویت کنند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.