تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر : 14513

درآمد فوتبال ایران نصیب غیرفوتبالی‌ها می‌شود

درآمد فوتبال ایران نصیب غیرفوتبالی‌ها می‌شود

 صفرعلی جمالپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: متاسفانه به فوتبال خوزستان توجه نمی شود و نمونه آن این است که می‌بینیم نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان، گر چه هواداران بسیاری دارند و نام نفت را هم به یدک می کشند ولی با مشکات مالی بسیاری مواجه‌اند و اگر پولی هم به باشگاه تزریق شود،

 صفرعلی جمالپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: متاسفانه به فوتبال خوزستان توجه نمی شود و نمونه آن این است که می‌بینیم نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان، گر چه هواداران بسیاری دارند و نام نفت را هم به یدک می کشند ولی با مشکات مالی بسیاری مواجه‌اند و اگر پولی هم به باشگاه تزریق شود، مدیرعامل این ۲ باشگاه باید بدهی‌های گذشته را پرداخت کنند. البته نفت مسجدسلیمان با معجزه می‌تواند در لیگ برتر بماند و باتوجه به مشکلاتی که ابتدای فصل برای آن به وجود آمد و بلاتکلیفی که در بحث مدیریتی داشت، نصف و نیمه پا به مسابقات گذاشت.

وی گفت:‌ از زمانی که ورزش حرفه‌ای شکل می‌گیرد، به طور ناخودآگاه ورزش تبدیل به شغل می‌شود و باید در درون خودش هزینه‌ها و منابع تعریف شود. کسانی که فکر می‌کردند فوتبال باید رشد کند نیز به این نتیجه رسیدند که با درآمدهای خارج از فوتبال به خواسته‌های خود نمی‌رسند و باید منابع فوتبال در چرخه اقتصادی خودش تعریف کنند.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: مزایای فوتبال حرفه‌ای این است که وقتی حرفه‌ای مطرح می‌شود باید درآمد و هزینه در دل خودش مطرح شود و منابع مالی برای هزینه‌های مورد نیاز باید تأمین شود. نباید این‌طور باشد که اگر دست فوتبال از منابع خارجی قطع شد، دچار مشکل شود.

وی عنوان کرد: ۲۵ سال پیش تعهد دادیم که کمبودها را در فوتبال برطرف کنیم، نه تنها مشکلات حل نشد بلکه بیشتر شد و بدر حال حاضر فوتبال فقط اسم حرفه‌ای را یدک می‌کشد. به جای این‌که مشکل را حل کنیم، صورت مسئله را پاک کردیم.

جمالپور افزود: متاسفانه درآمد فوتبال در کشور ما نصیب غیرفوتبالی‌ها می‌شود؛ درآمد فوتبالی‌ها می‌تواند ده‌ها برابر بیشتر از غیرفوتبالی‌ها باشد و مطمئن باشید درآمدهایی که از فوتبال ایجاد می‌شود، به اندازه‌ای است که هزینه‌های فوتبال کشور را پرداخت کنیم اما مشکل از مدیریت ما است که نمی‌تواند طرح و برنامه‌ای برای درآمدزایی داشته باشد.

وی گفت:‌ باید راه درآمدزایی را در تلویزیون ایران ایجاد کنیم. مسئولان صدا و سیما نمی‌توانند از نمایش فوتبال ایران درآمد خوبی کسب کنند تا بخشی از آن را هم به فوتبال بدهند. وقتی کوچک‌ترین مساله در فوتبال پیش می‌آید، صدا و سیما به عنوان اولین نفر با رییس فدراسیون تماس می‌گیرد و او هم اظهارنظر می‌کند، در حالی که متولی فوتبال باید روی طرح و برنامه اقتصادی خود فکر کند. آیا کسی از فدراسیون فوتبال پرسیده که چه طرح و برنامه‌ای برای درآمدزایی دارد؟

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.