تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
کد خبر : 36904

خضریان: وزارت بهداشت سهمیه ۳۰ درصدی برقراری عدالت آموزشی را اعمال کند

خضریان: وزارت بهداشت سهمیه ۳۰ درصدی برقراری عدالت آموزشی را اعمال کند

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود گفت: این جلسه با حضور وزیر بهداشت و معاون آموزشی وزیر در خصوص نظارت بر حسن اجرای مصوبه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی و دندانپزشکی برگزار شد. وی توضیح داد: از آن جا که در سال‌های گذشته بر خلاف مصوبه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود گفت: این جلسه با حضور وزیر بهداشت و معاون آموزشی وزیر در خصوص نظارت بر حسن اجرای مصوبه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی و دندانپزشکی برگزار شد.
وی توضیح داد: از آن جا که در سال‌های گذشته بر خلاف مصوبه مجلس در قانون عدالت آموزشی، سهمیه مناطق محروم در دفترچه انتخاب رشته پزشکی به جای ۳۰ درصد، تنها ۶ درصد اعمال شد، لذا موضوع نحوه پذیرش پزشکی عمومی در آزمون سراسری سال جاری مورد بررسی قرار گرفت؛  مقرر شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سهمیه قانون برقراری عدالت آموزشی بر اساس سهم ۳۰ درصدی مشخص شده در قانون را در دفترچه انتخاب رشته اعمال کرده و توزیع این سهمیه را در استان‌ها متناسب با نیازمندی بر اساس جمعیت، بار بیماری و سرانه پزشک بدون در نظر گرفتن ردیف استخدامی ابلاغ کند.
خضریان افزود: همچنین قرار شد مستندات میزان منابع مورد نیاز جهت اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شده و گزارش تخصیص منابع توسط سازمان برنامه و بودجه به کمیسیون ارسال شود. در راستای ارزیابی وضعیت فعلی کشور از منظر عدالت پزشکی و توزیع عادلانه امکانات و پزشک در مناطق مختلف، وزارت بهداشت مکلف به ارائه آمار پزشکان طرحی و غیرطرحی اعم از قراردادی، پیمانی، رسمی و متعهد و اعلام میزان ظرفیت و مشخصات مراکز آموزشی درمانی به تفکیک میزان بهره برداری فعلی به کمیسیون شد.
خضریان در پایان با اشاره به تأکید کمیسیون بر افزایش ظرفیت بومی گزینی در موضوع آزمون دستیاری، گفت: در این جلسه مقرر شد وزارت بهداشت گزارش دقیقی در این خصوص برای ارزیابی بیشتر در اختیار کمیسیون اصل نود مجلس قرار دهد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.