تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر : 35670

خرید تضمینی گندم از ۸ میلیون تن گذشت

خرید تضمینی گندم از ۸ میلیون تن گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید سعید راد، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان خرید گندم در ۱۳۰ روز ابتدای سال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۸۷۸ هزار تن (بیش از ۳۰ درصد) افزایش داشته است. به گفته وی، در هر ۸ روز، ۴۹۸ هزار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید سعید راد، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان خرید گندم در ۱۳۰ روز ابتدای سال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۸۷۸ هزار تن (بیش از ۳۰ درصد) افزایش داشته است.
به گفته وی، در هر ۸ روز، ۴۹۸ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از استان‌های خوزستان، فارس، کرمانشاه، گلستان و کردستان که ۵۵ درصد کل گندم کشور از آن‌ها خریداری شده است به عنوان ۵ استان پیشتاز خرید گندم نام برد و افزود: البته در این میان، استان‌های فارس، خوزستان و کرمانشاه، سه استانی هستند که بیشترین رشد تولید را نیز نسبت به سال گذشته نیز داشته‌اند.
وی با بیان این که خرید تضمینی گندم در استان بوشهر با حدود ۶ برابر و استان یزد با حدود ۵.۵ برابر از رشد کم‌سابقه‌ای برخوردار بوده است، تأکید کرد: بعد از این دو استان، میزان خرید تضمینی گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۲.۵ برابر، استان‌های البرز و فارس بیش از ۲ برابر و استان اصفهان ۲ برابر رشد داشته است.
راد همچنین از واریز ۶۱ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان بابت تحویل گندم به حساب کشاورزان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۵۱ درصد از مطالبات کشاورزان گندم‌کار سراسر کشور پرداخت شده که در این بین، ۷۰ تا ۹۸ درصد مطالبات گندم کاران ۱۰ استان کشور واریز شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.