تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر : 47577

خبرگزاری کره: تحریم های آمریکا علیه روسیه ناموفق بوده است

خبرگزاری کره: تحریم های آمریکا علیه روسیه ناموفق بوده است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از خبرگزاری مرکزی کره‌جنوبی، رو جو هیون، کارشناس برجسته مسائل بین الملل کره‌ای، معتقد است که به لطف منابع طبیعی و توانایی‌های علمی روسیه، تحریم‌های آمریکا نتوانسته اقتصاد این کشور را تحت تأثیر جدی قرار داده و به زانو درآورد و فشارهای غرب نمی‌تواند رفتار دولت مسکو را تغییر

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از خبرگزاری مرکزی کره‌جنوبی، رو جو هیون، کارشناس برجسته مسائل بین الملل کره‌ای، معتقد است که به لطف منابع طبیعی و توانایی‌های علمی روسیه، تحریم‌های آمریکا نتوانسته اقتصاد این کشور را تحت تأثیر جدی قرار داده و به زانو درآورد و فشارهای غرب نمی‌تواند رفتار دولت مسکو را تغییر دهد.
وی طی یادداشتی تاکید کرد: از زمان آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین، آمریکا هزاران تحریم علیه روسیه اعمال کرده و دور جدید تحریم‌ها هم که به مناسبات دومین سال آغاز درگیری مذکور اعمال شده چیز جدیدی ندارد.
هیون افزود: اما به نظر می‌رسد آمریکا به هیچ وجه در رویکرد خود برای تحمیل یک شکست استراتژیک به روسیه تغییر ایجاد نکرده و تصمیم دارد به هر قیمتی حتی با استفاده از سیاست پوسیده اعمال تحریم در زمانی که زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و مهره مطیع غرب، در درگیری نظامی با روسیه در شرایط ضعف قرار دارد، به آن دست یابد.
این کارشناس کره‌ای معتقد است: برخلاف خواسته آمریکا اما اقتصاد روسیه به لطف منابع طبیعی غنی و پتانسیل بالای علمی و فنی این کشور در حال رشد است.
هیون معتقد است در عین حال در کشورهای غربی وضعیت زندگی مردم به شدت آسیب دیده و قطع تعاملات اقتصادی با روسیه ۱.۵ تریلیون دلار برای آنها هزینه در بر داشته است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.