تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر : 41439

حمایت مصر و عربستان از فلسطین در نشست ریاض

حمایت مصر و عربستان از فلسطین در نشست ریاض

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «فیصل فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی طی سخنرانی در افتتاحیه نشست مقدماتی وزرای خارجه اتحادیه عرب در ریاض گفت: آنچه در غزه اتفاق رخ داد، نباید ما را از دستیابی به صلحی فراگیر و عادلانه برای مسئله فلسطین بازدارد. وزیر خارجه عربستان در این نشست که با

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «فیصل فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی طی سخنرانی در افتتاحیه نشست مقدماتی وزرای خارجه اتحادیه عرب در ریاض گفت: آنچه در غزه اتفاق رخ داد، نباید ما را از دستیابی به صلحی فراگیر و عادلانه برای مسئله فلسطین بازدارد.
وزیر خارجه عربستان در این نشست که با حضور «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه برگزار شد، گفت، وقایع غزه نباید ما را از دستیابی به صلحی فراگیر و عادلانه برای مسئله فلسطین که بر اساس راه‌حل ۲ دولتی و قطعنامه های مشروع بین المللی است منصرف کند.
به نقل از الجزیره، «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر نیز در این نشست گفت: ما سکوت بین المللی در قبال نقض قوانین بین المللی بشردوستانه از سوی اسرائیل را محکوم می‌کنیم.
وزیر امور خارجه مصر گفت، کاری که رژیم اسرائیل انجام می‌دهد فراتر از حق دفاع از خود است.
وی عنوان داشت: ما هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان از غزه را رد می‌کنیم.
در این نشست که به ریاست وزیر امور خارجه عربستان و با حضور هیأت‌های وزرای خارجه کشورهای عربی و «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب برگزار می‌شود، راه‌های توقف تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی علیه غزه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.