تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۳:۲۵
کد خبر : 4940

حامیان استقلال کاتالونیا پیش از گفتگو با مادرید تظاهرات کردند

حامیان استقلال کاتالونیا پیش از گفتگو با مادرید تظاهرات کردند

به گزارش ایسنا، به نقل از فرانس۲۴، تظاهرات امروز حامیان استقلال کاتالونیا با شعار “مبارزه برای استقلال” و به مناسبت روز ملی کاتالونیا که از یک دهه قبل شاهد برپایی تظاهرات‌های بزرگی بوده، برگزار شد. طبق روال هر ساله، این تظاهرات به یاد سالگرد کنترل شهر بارسلون توسط نیروهای فیلیپ پنجم در تاریخ ۱۱ سپتامبر

به گزارش ایسنا، به نقل از فرانس۲۴، تظاهرات امروز حامیان استقلال کاتالونیا با شعار “مبارزه برای استقلال” و به مناسبت روز ملی کاتالونیا که از یک دهه قبل شاهد برپایی تظاهرات‌های بزرگی بوده، برگزار شد.

طبق روال هر ساله، این تظاهرات به یاد سالگرد کنترل شهر بارسلون توسط نیروهای فیلیپ پنجم در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۱۷۱۴ در ساعت ۱۷:۱۴ (۱۵:۱۴ به وقت گرینویچ) برگزار شد.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که شرایط همه‌گیری کرونا در کاتالونیا بهبود یافته است، این منطقه در ماه ژوئیه کانون موج جدیدی از ویروس کرونا بود به طوری که تجمع بیش از ۱۰ نفر ممنوع بود اما برگزارکنندگان این تظاهرات، به شرکت‌کنندگان توصیه کردند ماسک بزنند.

به گفته پلیس محلی، در مراسم روز ملی کاتالونیا در سال ۲۰۱۴ حدود ۱.۸ جدایی‌طلب جمع شدند.

جوردی کوشارت، رئیس سازمان “اومنیوم کولتورال”، یکی از بزرگترین گروه‌های مردمی حامی استقلال ابراز امیدواری کرد که صدها هزار تن برای تاکید بر اینکه این جنبش بیش از هر زمان دیگری فعال است، در تظاهرات شرکت می‌کنند.

اما از زمان شکست جنبش جدایی در سال ۲۰۱۷، ناامیدی و اختلافات داخلی آن به کاهش حمایت‌های مردمی منجر شد. در تظاهرات روز ملی سال ۲۰۱۹ تنها ۶۰۰ هزار نفر شرکت کردند و در سال گذشته نیز به دلیل همه‌گیری کرونا تنها ۶۰ هزار تن توانستند در تظاهرات حضور یابند.

همچنین عفو ۹ تن از رهبران این جنبش از جمله کوشارت که به دلیل نقش‌آفرینی در فعالیت‌های سال ۲۰۱۷ به حبس محکوم شده بودند، باعث شد جدایی‌طلبان انگیزه‌ای برای تظاهرات نداشته باشند.

روز ملی کاتالونیا در سال جاری میلادی در حالی برگزار شد که قرار است در چند روز آینده گفتگو میان دولت چپ‌گرای پدرو سانچز (نخست وزیر اسپانیا) و پی‌یر آراگونس، رهبر کاتالونیا ازسرگرفته شود.

هدف از این مذاکرات که تنها یک بار پیش از همه‌گیری کرونا برگزار شده بود، دستیابی به راه‌حلی برای بحران در کاتالونیا است.

در آن دور از گفتگو هر کدام از طرف‌ها نقشه‌راهی را ارائه کردند که کاملا در تضاد با نقشه‌راه طرف مقابل بود به این شکل که مادرید با دو خواسته اصلی جدایی‌طلب‌ها یعنی توافق درباره برگزاری همه‌پرسی برای تعیین سرنوشت و عفو کامل جدایی‌طلبانی که به دلیل فعالیت‌هایشان در سال ۲۰۱۷ محاکمه شدند، مخالفت کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.