تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر : 47714

تمجید از مرد شماره یک شطرنج ایران پس از پیروزی مقابل شطرنج‌باز قدرتمند هندی

تمجید از مرد شماره یک شطرنج ایران پس از پیروزی مقابل شطرنج‌باز قدرتمند هندی

به گزارش ایسنا، در دور دوم مسابقات شطرنج مسترز پراگ، پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران به مصاف پراگناناندها، مرد شماره دو شطرنج هند، رفت و موفق شد به بردی درخشان دست یابد. مقصودلو در حالی در این رقابت به پیروزی دست یافت که ملی‌پوش شطرنج ایران با ریتینگ ۲۷۱۵ در این مسابقات شرکت کرده است.

به گزارش ایسنا، در دور دوم مسابقات شطرنج مسترز پراگ، پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران به مصاف پراگناناندها، مرد شماره دو شطرنج هند، رفت و موفق شد به بردی درخشان دست یابد. مقصودلو در حالی در این رقابت به پیروزی دست یافت که ملی‌پوش شطرنج ایران با ریتینگ ۲۷۱۵ در این مسابقات شرکت کرده است. حرف هندی قدرتمند مقصودلو در دور نخست این مسابقات دارای ریتینگ ۲۷۴۷ بود.
chess.com پس از پیروزی ملی‌پوش شطرنج ایران نوشت: مقصودلو به ۴۷ بازی بدون شکست پراگناناندها پایان داد. پراگناناندها در ۴۷ بازی کلاسیک متوالی شکست نخورده بود اما روند چشمگیر این شطرنج‌باز توسط مقصودلو به پایان رسید. پراگناناندها مغلوب پرهام مقصودلو شد که با دو امتیاز صدرنشین این مسابقات است.
مقصودلو گفت: هفت تا ۱۰ ساعت در روز تمرین دارم و این احساس خوبی به من منتقل کرده است. با توجه به تمریناتم روحیه خوبی دارم.
مقصودلو در حالی در این بازی به پیروزی رسید که در رده‌بندی جهانی شطرنج، پراگناناندهای هندی پس از آناند، هموطنش، در رده ۱۳ جهان قرار دارد و مرد شماره یک شطرنج ایران در رده ۲۹ ایستاده است.
در دور نخست این مسابقات، مرد شماره یک شطرنج ایران توانسته بود بارتل لهستانی را شکست دهد. مقصودلو اکنون با دو امتیاز صدرنشین این رقابت‌هاست. در مسابقات شطرنج مسترز پراگ ۲۰۲۴، ۱۰ شطرنج‌باز حضور دارند که در پراگ به مصاف هم رفته‌اند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.