تاریخ انتشار : جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر : 45786

تعیین تکلیف سرمربی خارجی سابر تا آخر بهمن/ ملی‌پوشان در فرانسه اردو می‌زنند

تعیین تکلیف سرمربی خارجی سابر تا آخر بهمن/ ملی‌پوشان در فرانسه اردو می‌زنند

به گزارش ایسنا، امین قربانی سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر نیمه اول دی از سمت خود کناره گیری کرد. از آن زمان تاکنون تیم ملی بدون سرمربی است و این در حالی است که تیم سابر باید ۲۰ بهمن در جام جهانی گرجستان شرکت کند تا بتواند سهمیه المپیک خود را قطعی کند. محسن وحدانی

به گزارش ایسنا، امین قربانی سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر نیمه اول دی از سمت خود کناره گیری کرد. از آن زمان تاکنون تیم ملی بدون سرمربی است و این در حالی است که تیم سابر باید ۲۰ بهمن در جام جهانی گرجستان شرکت کند تا بتواند سهمیه المپیک خود را قطعی کند.
محسن وحدانی دبیر فدراسیون در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی علت اینکه هنوز سرمربی تیم ملی مشخص نیست؟ بیان کرد: فدراسیون با پنج گزینه مذاکره کرده و پیگیر است. دو گزینه از روسیه و سه گزینه از اروپا از جمله فرانسه هستند. برای فدراسیون مهم است، گزینه‌ای انتخاب کند که بتواند مدال بگیرد و نتیجه‌ای که فدراسیون می خواهد را به دست آورد. تمام توان فدراسیون بر این است که بازیکنان بهترین نتیجه را بگیرند و ما برای ارتقای سطح کیفی تیم سابر بهترین تصمیم را می‌گیریم.
اردوی سابریست‌ها در فرانسه
وحدانی در پاسخ به این پرسش که با توجه به نزدیک بودن جام جهانی گرجستان ، مربی خارجی به این مسابقه می رسد؟ تصریح کرد:  برنامه بر این است که به جام جهانی گرجستان برسد. البته چهار نفر اصلی (علی پاکدامن، محمد رهبری، فرزاد باهر و محمد فتوحی) هفته آینده به اورلئان فرانسه می روند و اردویی زیر نظر کریستین بائو دارند. سپس از فرانسه راهی جام جهانی گرجستان می‌شوند. دنبال این هستیم که مربی خارجی قبل از جام جهانی گرجستان به تیم اضافه شود اما اگر این اتفاق رخ نداد بعد از جام جهانی گرجستان این مربی به تیم ملی اضافه می شود. جلسه‌ای نیز در وزارت ورزش داشتیم تا مجوزهای لازم برای آوردن مربی خارجی را بگیریم.
از مربی خارجی مدال المپیک می‌خواهیم
او در مورد توان مالی فدراسیون برای تامین حقوق مربی خارجی گفت: فدراسیون باید این پرداخت را انجام دهد. بحث این است که ما  فقط می‌خواهیم به المپیک برویم یا مدال هم می‌خواهیم. شرایط الان هم برای رفتن به المپیک مهیا است اما ما دنبال مدال المپیک هستیم از این رو باید از یک گزینه قوی استفاده کنیم و با یک مربی عادی نمی توان مدال گرفت.
دبیر فدراسیون در پاسخ به این پرسش که در مذاکره با مربیان خارجی خواسته خود مبنی بر گرفتن مدال را مطرح کرده اند و آنها درخواست خاصی از فدراسیون داشته اند؟ بیان کرد: ۱۰۰ درصد. ما گفته‌ایم که مدال المپیک می خواهیم. از این رو دنبال این هستیم  از مربیان طراز اول استفاده کنیم. البته گزینه اول  آقای فخری بود. با وجود اینکه خیلی دوست داشتیم او بیاید اما طبق صحبتی که با رییس فدراسیون داشت، اعلام کرده امکان حضور ندارد. بیشترین چالش ما با مربیان بر سر مسائل مالی است. هر چقدر بتوانیم  منابع مالی را تامین کنیم، می‌توانیم از گزینه بهتری استفاده کنیم. یکی از دلایلی که انتخاب مربی زمان برده به این دلیل است که در حال تامین منابع مالی بیشتر برای انتخاب گزینه بهتر هستیم. خیلی از مربیان خارجی حاضر هستند با ایران کار کنند اما همه چیز بستگی به تامین منابع مالی دارد و تا آخر بهمن تکلیف سرمربی مشخص می شود.
کمپ خارجی هست اما مربی هم می‌خواهیم
 او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه گفته شده است ممکن است حضور مربی خارجی منتفی و بجای آن ورزشکاران تا المپیک به کمپ های خارجی فرستاده شوند. آیا چنین چیزی صحت دارد؟  تاکید کرد: در برنامه داریم بازیکنان را به کمپ خارجی بفرستیم اما مربی هم اضافه می کنیم  و نیاز به مربی هم داریم.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.