تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹
کد خبر : 53285

تداوم وزش شدید باد و گرد و خاک در تهران تا فردا

تداوم وزش شدید باد و گرد و خاک در تهران تا فردا

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از تداوم وزش شدید باد و گرد و خاک در تهران تا فردا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد خیلی شدید و توفان لحظه‌ای گرد و خاک اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی این مخاطره از ظهر امروز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه آغاز شده و تا پایان روز سه شنبه ۲۲ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.
یزدی مهر در ادامه با بیان اینکه منطقه اثر این مخاطره برای کل استان تهران به ویژه نیمه غربی، جنوبی، مرکزی و ارتفاعات استان پیش بینی شده است، گفت: توصیه مدیریت بحران در موارد احتمال وقوع باد شدید، استحکام سازه‌های سست و موقت مثل داربست‌ها و عدم استقرار در مکان‌های مرتفع مثل برج‌ها و دکل‌ها است.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک در زمان هشدار وزش باد تاکید کرد و افزود: از همه مردم عزیز می‌خواهیم با توجه به احتمال شکستن درختان کهنسال از توقف در این محدوده و سازه‌های نیمه تمام به‌طور جدی خودداری کنند.
وی با بیان اینکه اجتناب از قرار گرفتن در لبه پرتگاه و پشت‌بام نیز از دیگر توصیه‌هایی است که باید جدی گرفته شود، اظهارکرد: توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودها نیز مخاطره آمیز است و توصیه مدیریت بحران این است که در انجام امور عمرانی احتیاط لازم صورت بگیرد.
یزدی مهر در خصوص مستحکم سازی پوشش گلخانه‌ها نیز هشدار داد و گفت: هشدار نارنجی هواشناسی به همه دستگاه‌های امدادی، خدماتی و اجرایی برای اتخاذ تمهیدات لازم ابلاغ شده و اداره کل مدیریت بحران نیز به حالت آماده‌باش درآمده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.