تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر : 39721

تاکید بر حمایت نظامی و اطلاعاتی آمریکا از رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی آستین و گالانت

تاکید بر حمایت نظامی و اطلاعاتی آمریکا از رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی آستین و گالانت

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، لوید آستین، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا گفت‌وگویی تلفنی با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی داشته است. خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این بیانیه آمده است: وزیر دفاع بر تعهد آمریکا نسبت به تسریع ارائه توانمندی‌های دفاع

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، لوید آستین، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا گفت‌وگویی تلفنی با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی داشته است.
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این بیانیه آمده است: وزیر دفاع بر تعهد آمریکا نسبت به تسریع ارائه توانمندی‌های دفاع هوایی و مهمات درخواست‌شده از سوی اسراییل در حمایت از تلاش‌های آن‌ها برای دفاع از مردم اسراییل تاکید کرد.
طبق این بیانیه، آستین با گالانت گفت‌وگو کرد تا بر «حمایت تزلزل‌ناپذیر» آمریکا از رژیم صهیونیستی در مواجهه با حمله حماس تاکید و اطلاعات به روز را درباره عملیات‌های این رژیم برای برقراری دوباره امنیت دریافت کند.
پیشتر، روز سه‌شنبه، «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا گفته بود که آمریکا در حال ارسال تجهیزات نظامی بیشتر، از جمله مهمات و هواپیماهای شناسایی به اراضی اشغالی برای تقویت سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز گفته بود که آمریکا کمک‌های بیشتری را به رژیم صهیونیستی، طی روزهای آتی اعلام خواهد کرد.
خبرگزاری اسپوتنیک همچنین گزارش داد که یک مقام ارتش آمریکا به این خبرگزاری گفت، آستین به نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا دستور داده است برای ارائه کمک‌های اطلاعاتی به رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی کرده و آن را ارائه کنند.
این مقام رسمی آمریکا گفت: وزیر دفاع پیشنهاد کمک به نجات گروگان‌ها را در گفت‌وگوی تلفنی با گالانت به او ارائه کرده و به ستاد فرماندهی مشترک عملیات ویژه دستور داد که برنامه‌ریزی برای حمایت‌های اطلاعاتی از ارتش رژیم صهیونیستی را پیش ببرند.
به گفته او، رژیم صهیونیستی تمامی عملیات‌هایی را که با کمک ارتش آمریکا همراه باشد، پیش خواهد برد اما این به معنای حضور نظامیان آمریکایی در میدان نیست.
پیشتر، روز سه‌شنبه، در برخی گزارش‌های رسانه‌ای ادعا شده بود که نیروهای عملیات ویژه آمریکایی در یک کشور نزدیک به اراضی اشغالی، در وضعیت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.
روز شنبه، شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین، حمله غافلگیرانه گسترده‌ای را علیه اراضی اشغالی انجام داده و باعث شد که رژیم صهیونیستی، روز بعد، وضعیت جنگی اعلام کند. روز دوشنبه، رژیم صهیونیستی نوار غزه را تحت محاصره کامل قرار داده و گاز، برق، آب آن را قطع و از ورود مواد غذایی به آن جلوگیری کرد.
مقامات رژیم صهیونیستی و فلسطین گزارش داده‌اند که در پی این حمله، صدها نفر جان باخته و هزاران نفر مجروح شده‌اند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.