تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر : 23644

تاکید السودانی بر “تحکیم روابط و همکاری راهبردی” عراق با آمریکا

تاکید السودانی بر “تحکیم روابط و همکاری راهبردی” عراق با آمریکا

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شفق نیوز، دفتر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر مکلف عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در این دیدار روابط دوجانبه و منافع مشترک میان دو کشور و راه‌های رشد و توسعه آن مورد بررسی قرار گرفت و بر اهمیت همکاری جهت تقویت امنیت و ثبات عراق و منطقه

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شفق نیوز، دفتر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر مکلف عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در این دیدار روابط دوجانبه و منافع مشترک میان دو کشور و راه‌های رشد و توسعه آن مورد بررسی قرار گرفت و بر اهمیت همکاری جهت تقویت امنیت و ثبات عراق و منطقه طی مرحله آتی تاکید شد.
السودانی در جریان این دیدار همچنین بر تمایل عراق به همکاری با توافقنامه چارچوب استراتژیک در زمینه‌های مختلف اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و سیاسی و همچنین مسائل مقابله با پیامدهای تغییرات آب‌وهوایی و همچنین همکاری امنیتی در زمینه ارائه حمایت و مشورت‌دهی جهت توانمندسازی نیروهای امنیتی عراق تاکید کرد.
وی بر اهتمام دولت آتی به تداوم گفت‌وگو در سطح ملی در داخل پارلمان و خارج از آن و تلاش ادامه‌دار برای حل مسائل و اختلافات داخلی تاکید کرد.
السودانی همچنین بر اهمیت ایجاد روابط بین‌المللی متمایز و متوازن در راستای منافع ملت عراق و تداوم و توسعه همکاری با ملت‌های برادر و دوست در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.
در همین راستا، سفیر ایالات متحده در بغداد ضمن تاکید بر حمایت دولت آمریکا از عراق فدرال، دارای حاکمیت، امن، با ثبات، شکوفا و یکپارچه، از آمادگی واشنگتن برای کمک به عراق در زمینه مبارزه با فساد خبر داد.
وی همچنین بر تمایل دولت آمریکا به تداوم همکاری با عراق جهت شکست باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش و مبارزه با تروریسم تاکید و اعلام کرد که عراق عنصر اساسی و استراتژیک منطقه به شمار می‌آید.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.