تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 48020

بولسونارو در ۲۰۲۲ در فکر کودتا بود

بولسونارو در ۲۰۲۲ در فکر کودتا بود

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور سابق برزیل این گزینه را در سر داشت که با صدور حکمی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۲، از انتقال قدرت جلوگیری کرده و همچنان در راس امور باقی بماند. شهادت این دو منبع در هفته‌های گذشته در

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور سابق برزیل این گزینه را در سر داشت که با صدور حکمی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۲، از انتقال قدرت جلوگیری کرده و همچنان در راس امور باقی بماند.
شهادت این دو منبع در هفته‌های گذشته در حضور بازرسانی در این زمینه مطرح شده و می‌تواند برای بولسونارو مشکل‌ساز شود؛ چهره‌ای که حیات سیاسی‌اش روبه‌پایان به نظر می‌رسد و این روزها سعی دارد از مجازات حبس بگریزد.
بولسونارو به دلیل انتشار اطلاعات نادرست در کارزار انتخاباتی ۲۰۲۲ این کشور، تا سال ۲۰۳۰ حق فعالیت سیاسی ندارد. پلیس برزیل هم در جریان تحقیقاتی درباره تلاش‌های او برای ماندن در قدرت پس از شکست در انتخابات ۲۰۲۲، اخیراً پاسپورت وی را ضبط کرده است.
منابع مذکور به رویترز گفتند «مارکو آنتونیو فریر گومز» فرمانده کل سابق ارتش برزیل در جریان این تحقیقات به پلیس برزیل گفت بولسونارو در سر داشت که با صدور فرمانی مانع آغازبه‌کار «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» شود؛ چهره‌ای که در انتخابات ۲۰۲۲ با شکست بولسونارو، به ریاست‌جمهوری برزیل رسید.
همچنین به گفته یکی از منابع، چندی پیش نیز «کارلوس باپتیستا» فرمانده سابق نیروی هوایی برزیل به پلیس این کشور گفت بولسونارو در حال بررسی طرح‌هایی بود تا از آغازبه‌کار داسیلوا جلوگیری کند.
سخنگوی خانواده بولسونارو در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «در ۴۸ ساعت گذشته با منابع مختلفی صحبت کرده‌ام. مطمئن هستم که اتهامی جدی علیه رئیس‌جمهور (بولسونارو) مطرح نشده است.»
یک منبع آگاه در پلیس فدرال برزیل گفت مسئولان تحقیقات قصد دارند پرونده‌های بولسونارو را تجمیع کنند و در حال حاضر مشغول بررسی مجازاتی هستند که باید برای بولسونارو در نظر گرفته شود. اتهامات احتمالی عبارتند از تلاش برای سرنگونی دولت دموکراتیک، دزدی و جعل اسناد که ممکن است این رئیس‌جمهور سابق برزیل را تا ۵۵ سال به زندان بفرستد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.