تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر : 22696

برگزاری مراسم روز ملی پارالمپیک با حضور ۷۰ هزار نفر

برگزاری مراسم روز ملی پارالمپیک با حضور ۷۰ هزار نفر

به گزارش ایسنا، محمد تابع در نشست خبری که امروز یکشنبه ۱۰ مهر در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد، در خصوص زمان برگزاری مجمع انتخابات کمیته ملی پارالمپیک اظهار کرد: مجمع انتخابات کمیته ملی پارالمپیک با توجه به مصوبه هیات اجرایی ۲۲ آذر برگزار می شود و دعوتنامه‌ها ۴۵ روز قبل از برگزاری مجمع

به گزارش ایسنا، محمد تابع در نشست خبری که امروز یکشنبه ۱۰ مهر در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد، در خصوص زمان برگزاری مجمع انتخابات کمیته ملی پارالمپیک اظهار کرد: مجمع انتخابات کمیته ملی پارالمپیک با توجه به مصوبه هیات اجرایی ۲۲ آذر برگزار می شود و دعوتنامه‌ها ۴۵ روز قبل از برگزاری مجمع به اعضای مجمع ارسال خواهد شد.
وی گفت: در جلسه گذشته هیات اجرایی مصوبه شد که آیین نامه‌ای برای بحث انتخابات تدوین کنیم که تدوین شده و در جلسه هفته آینده هیات اجرایی به مرحله اجرا درخواهد آمد. از هفتم آبان نیز دعوتنامه‌ها برای ثبت نام نامزدها ارسال خواهد شد.
وی درباره انتخاب نفرات منتخب از کمیسیون های مختلف برای شرکت در انتخابات گفت: اساسنامه ما با کمیته المپیک کمی تفاوت دارد. در واقع انتخاب برخی افراد منوط به هیأت اجرایی شده است و لزومی به انتخابات در کمیسیون نیست.
دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به این پرسش که آیا قصدی برای شرکت در انتخابات دارید، افزود: فعلا تصمیمی برای شرکت در انتخابات ندارم.
وی درباره شرایط نامزدهای کمیته ملی پارالمپیک گفت: قطعا شرایطی برای پست‌های مختلف خواهیم داشت که البته هرگز سخت‌گیرانه نخواهد بود.
تابع با اشاره به دوران مدیریت محمود خسروی وفا در این کمیته گفت: شیوه مدیریتی خسروی وفا در ورزش مثالزدنی است. قاعدتاً این تغییر مدیریت احتمال ایجاد مشکلاتی را می‌کند و البته شاید هم پیشرفت‌هایی داشته باشد. بعید می‌دانم کسی مثل او بتواند کمیته پارالمپیک را مدیریت کند. امیدواریم کمیته پارالمپیک در آینده نیز همین روند رو به جلو را داشته باشد.‌ضمن اینکه خسروی وفا کمیته پارالمپیک را تنها نخواهد گذاشت.
تابع همچنین به هفته و روز ملی پارالمپیک اشاره کرد و گفت: طی ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا ما مراسمی را برای این روز نداشتیم و جشن روز ملی پارالمپیک به صورت محدود در تهران و سایر استانها برگزار می‌شد، اما امسال که کرونا فروکش کرده روز ملی پارالمپیک ۲۴ مهر در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی با حضور ۷ هزار نفر از دانش آموزان و ورزشکاران برگزار خواهد شد.
وی افزود: روز ملی پارالمپیک با پیام رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در ۲۴ مهر برگزار می شود و از حضور دبیرکل و رییس کمیته آسیایی پارالمپیک نیز به عنوان مهمان ویژه این مراسم بهره مند خواهیم بود.
همچنین حسین شهریاری دبیر اجرایی پانزدهمین دوره هفته و روز ملی پارالمپیک گفت: ابتکار برگزاری این روز در سال ۱۳۸۲ توسط خسروی وفا در جهت توسعه ورزش همگانی مطرح شد  و در سال ۱۳۸۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز را به عنوان روز ملی پارالمپیک در تقویم رسمی کشور مصوب کرد. در سال ۱۴۰۰ نیز این روز دوباره توسط رئیس جمهور در تقویم رسمی کشور تایید شد و دستورالعمل کلی آن با آیین نامه مصوب به تمام سازمان‌ها و نهادهای ذیربط ابلاغ شد.
وی تصریح کرد: برای اجرای پانزدهمین دوره ۲ ستاد طراحی کردیم، ستاد اصلی که متشکل از سازمان‌ها و نهادها و ستاد فرعی که شامل کمیته های اجرایی است.
وی یکی از اهداف برگزاری پانزدهمین دوره مراسم هفته و روز ملی پارالمپیک را اظهار کرد: ایجاد نشاط و شادابی برای جامعه هدف، خروج جامعه هدف از انزوا و گوشه گیری و ایجاد خودباوری و امید به زندگی از اهداف مهم برگزاری هفته و روز ملی پارالمپیک است.
شهریاری با اشاره به انجام فعالیت های استعدادیابی در این روز تصریح کرد: در این هفته و روز ۷ هزار نفر در تهران و ۶۱ هزار نفر در ۳۱ استان و ۳ هزار دانش آموزان عمومی مشارکت خواهند داشت که در مجموع برای ۷۰ هزار نفر در ۳۱ استان در این روز برنامه پیش بینی شده است.
وی شعار این روز را تحرک، توانمندی و افتخارآفرینی عنوان کرد و درباره برنامه‌های پیش بینی شده برای روز و هفته ملی پارالمپیک، گفت: برای هفته ملی پارالمپیک ۳۰ برنامه در کشور اجرا می شود که روز یکشنبه ۱۸ مهر روز پارالمپیک و افتخار آفرینی، دوشنبه روز پارالمپیک و مدارس استثنایی، سه شنبه روز پارالمپیک و رسانه، روز چهارشنبه پارالمپیک و خانواده، روز پنجشنبه تجدید بیعت با ولایت و در نهایت روز ۲۴ مهر روز ملی پارالمپیک و جشن سراسری در کشور است. این مراسم از ساعت ۷/۳۰ آغاز می شود و تا ظهر ادامه خواهد داشت. برای این روز ۲۰ ایستگاه ورزش همگانی طراحی شده و ورزشکاران در این ایستگاه ها حضور خواهند داشت‌.
وی درباره برنامه های پیش بینی شده برای ماجد راشد رییس کمیته آسیایی پارالمپیک، گفت: وی و همراهانش ۲۳ مهر به ایران می‌آیند و به مدت ۳ روز حضور خواهند داشت که در این مدت بازدیدهای مختلفی از کمپ تیم های ملی برای او و همراهان پیش بینی شده و همچنین جلساتی را با وزیر ورزش و رییس کمیته ملی پارالمپیک خواهند داشت.
وی در پایان به برگزاری جشنواره نقاشی و عکس در روز ملی پارالمپیک اشاره کرد و افزود: این جشنواره از جوایز نقدی برخوردار است که به ۲۰ نفر از افراد نخبه اهدا خواهد شد.
وی درباره تغییر کلاس بندی در حوزه ورزش معلولین گفت:  تغییر کلاس بندی ها به گونه‌ای است که طلایی های پارالمپیک شاید در بازی‌های پاراآسیایی شرکت نکنند و یا نهایتاً به نقره و برنز برسند.
تابع در پایان درباره انتخابات سرمربیان تیم‌های مختلف در حوزه پارالمپیک، تغییرات ایجاد شده و مشکلات برخی ورزشکاران با سرمربیان از جمله در پاراتیرانداری و پاراتیروکمان گفت: ما برای انتخاب کادر فنی آیین‌نامه داریم که برای امروز نیست. طبق آن، کادر فنی برای هر رویداد و بازی‌ها، یک شرایطی را باید داشته باشد که انتخاب شود. این آیین‌نامه برای فدراسیون‌ها ارسال شده و نفرات طبق آن به ما معرفی می‌شوند. فدراسیون این مربیان را انتخاب می‌کنند و دست آنها باز است و سعی می‌کنند با آیین‌نامه ها انطباق داشته باشند. به هر حال برخی مسائل در همه رشته‌ها و ورزش‌ها است و خاص ما نیست. به هر صورت فدراسیون‌های تیروکمان و جانبازان به دنبال کادر ایده‌آل و بهترین نتیجه هستند. آنها باید با آیین‌نامه همسو باشند تا این موفقیت رقم بخورد. در خصوص زهرا نعمتی هم باید بگویم که او هنوز تصمیمی برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی نگرفته است. گفته می‌شد که نمی‌خواهد در پاراآسیایی شرکت کند و نمی‌دانم این تصمیم تغییر کرده است یا نه.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.