تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر : 33807

برگزاری رزمایش ارتش الجزایر در حضور رئیس‌جمهوری این کشور

برگزاری رزمایش ارتش الجزایر در حضور رئیس‌جمهوری این کشور

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم، دفتر ریاست جمهوری الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبد المجید تبون، رئیس جمهوری این کشور و فرمانده عالی نیروهای مسلح و وزیر دفاع ملی آن در رزمایشی با گلوله جنگی شرکت کرد. طبق این بیانیه، تبون ظهر روز یکشنبه برای نظارت

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم، دفتر ریاست جمهوری الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبد المجید تبون، رئیس جمهوری این کشور و فرمانده عالی نیروهای مسلح و وزیر دفاع ملی آن در رزمایشی با گلوله جنگی شرکت کرد.
طبق این بیانیه، تبون ظهر روز یکشنبه برای نظارت بر اجرای یک تمرین تاکتیکی با مهمات جنگی به نام “فجر ۲۰۲۳” در میدان تیر و رزمایش‌های استان الجلفه واقع در منطقه نظامی در ۳۰۰ کیلومتری جنوب پایتخت حضور یافت.
رئیس جمهوری الجزایر در سخنرانی که در این رزمایش داشت، گفت که الجزایر عامل خطری برای هیچ کشوری نبوده و کسب قدرت نظامی اولویت ما برای حفاظت از حاکمیت‌مان در برابر تهدیدها علیه ثبات در منطقه است.
تبون در ادامه گفت: الجزایر همواره دژ صلح و امنیت بوده و همچنان هست و از زمان استقلالش عامل تهدید و یا حمله به هیچ کسی نبوده است.
او بدون اشاره به تهدیدهای خاصی گفت: بر کسی در جهان پوشیده نیست که کسب قدرت از اولویت‌های حفظ حاکمیت در برابر تلاش‌ها برای به خطر انداختن ثبات در منطقه ما است.
رئیس جمهوری الجزایر با تاکید بر اینکه در راستای استفاده بهینه از امکانات مادی و انسانی برای حفاظت از مرزها و پایگاه‌های استراتژیک تلاش خواهد کرد، گفت: چارچوب‌های منطقه‌ای عزم ما را برای به‌روزرسانی سامانه‌ پدافندی‌ و تجهیزات‌مان و کنترل آنها بیشتر خواهد کرد.

تبون در سخنان خود جزئیات بیشتری درباره این زمینه‌های منطقه‌ای ارائه نکرد.
این اولین باری است که رئیس جمهوری الجزایر بر رزمایش‌های ارتش این کشور نظارت دارد، معمولا السعید شنقریحه، فرمانده کل ارتش این کشور در رزمایش‌ها حضور دارد.
طبق گزارش خبرگزاری رسمی الجزایر، مانورهای نظامی با مهمات واقعی در میدان تیر و رزمایش‌های استان الجلفه واقع در ۳۰۰ کیلومتری جنوب پایتخت این کشور با حضور فرماندهان نظامی برگزار شد.
این خبرگزاری اعلام کرد، رزمایش‌های اخیر در چارچوب برنامه‌های آموزشی سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ نیروی مسلح این کشور انجام می‌شوند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.