تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر : 21225

بالی‌تبار با انتقاد از گرمسیری: مدعی مسابقات جهانی نباید اینطور کشتی بگیرد

بالی‌تبار با انتقاد از گرمسیری: مدعی مسابقات جهانی نباید اینطور کشتی بگیرد

عادل  بالی‌تبار در گفتگو با ایسنا، درباره عملکرد فرنگی‌کاران ایران در رقابت‌های قهرمانی کشورهای اسلامی، اظهار کرد: با توجه به حضور چندین عنوان‌دار جهان و المپیک در این رقابت‌ها، سطح کیفی مسابقات بالا بود و در بیشتر اوزان شاهد رقابت‌های سخت و جذابی بودیم. خدا را شکر بچه‌های ما نیز عملکرد خوبی داشتند و در

عادل  بالی‌تبار در گفتگو با ایسنا، درباره عملکرد فرنگی‌کاران ایران در رقابت‌های قهرمانی کشورهای اسلامی، اظهار کرد: با توجه به حضور چندین عنوان‌دار جهان و المپیک در این رقابت‌ها، سطح کیفی مسابقات بالا بود و در بیشتر اوزان شاهد رقابت‌های سخت و جذابی بودیم. خدا را شکر بچه‌های ما نیز عملکرد خوبی داشتند و در مجموع از نمایش تیم در این رقابت‌ها راضی هستیم.
مربی تیم ملی کشتی فرنگی، با بیان اینکه تیمی جوان را عازم این مسابقات کرده بودیم، گفت: به غیر از یکی دو با تجربه که در ترکیب تیم  حضور داشتند، سایر نفرات جوان بودند و می‌توان گفت تیم دوم یا سوم ایران را عازم این مسابقات کردیم.
وی درباره عملکرد ضعیف برخی نفرات همچون بالی و گرمسیری، گفت: پیش‌بینی ما این بود که بالی در این مسابقات به مدال طلا برسد اما متاسفانه سوم شد. او در رقابت‌های قهرمانی آسیا حریف قرقیزستانی را برده بود اما در این مسابقات اشتباه داشت و مغلوب این حریف شد. بالی حتی رستم آساکولوف که در این مسابقات قهرمان شد را در رقابت‌های آسیایی شکست داده بود. نفراتی مثل شیرزاد بهشتی طلا هم حتی بیشتر از حد تصور ما کار کرد. امید آرامی هم به دلیل اشتباهاتی که داشت نتوانست به مدال برسد هر چند او کشتی گیر جوانی است و فرصت حضور در این رقابت‌ها به او داده شد تا صاحب تجربه بیشتری شود.
بالی‌تبار با اشاره به عملکرد ضعیف رسول گرمسیری در این مسابقات، خاطرنشان کرد: گرمسیری اصلا توقع ما را برآورده نکرد. آن کشتی‌گیر نه در حد و اندازه گرمسیری بود و نه از نظر فنی کشتی‌گیر خوبی بود. گرمسیری به کشتی گیری باخت که خیلی کمتر از او بود. گرمسیری در بدترین حالت باید روی سکو می رفت. مثلا کشتی گیری مثل آرامی که جوان است می‌آید و تلاش می‌کند که پیروز شود اما اشتباه دارد و شکست می خورد اما کشتی‌گیری مثل گرمسیری که با تجربه است و مدعی است که در مسابقات قهرمانی جهان باید کشتی بگیرد، نباید به این شکل از یک کشتی‌گیر ضعیف شکست بخورد.
مربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسید گرمسیری که چندی پیش در رقابت‌های جام تختی و قهرمانی آسیا به مدال طلا رسید، پس از اینکه فرصتی به او برای حضور در انتخابی تیم ملی داده نشد، به لحاظ روحی و روانی شرایط خوبی در این مسابقات نداشت، گفت:وقتی کشتی گیری که مدعی حضور در مسابقات جهانی است باید در چنین میدانی که سطحش خیلی پایین‌تر از مسابقات جهانی است، بهترین عملکرد را داشته باشد و به مدال طلا برسد تا خود را ثابت کند و نشان دهد مدعی دوبنده تیم ملی است، نه اینکه در چنین میدانی هم شکست بخورد. البته او کمی هم از ناحیه پشت پا دچار ضرب خوردگی بود و به همین دلیل تا یک ماه پس از تورنمنت ایتالیا نتوانست خوب تمرین کند.
وی در پایان با تاکید بر لزوم حمایت از کشتی‌گیران، گفت: کشتی‌گیران آذربایجان در این مسابقات می‌گفتند که در کشورشان برای کسب مدال طلای این مسابقات 90 هزار دلار پاداش می‌گیرند که به پول ما 2 میلیارد و هفتصد میلیون تومان می‌شود. با چنین جایزه‌ای معلوم است که یک کشتی‌گیر با تمام انگیزه به میدان می‌آید. بچه‌های ما هم برای مدال طلا 1500 یورو دریافت کردند. هدف بچه‌ها برای افتخارآفرینی پول نیست اما اگر حمایت شوند قطعا انگیزه بیشتری خواهند داشت.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.