تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر : 46232

باخ: در مورد المپیکی شدن ووشو تصمیم می‌گیریم

باخ: در مورد المپیکی شدن ووشو تصمیم می‌گیریم

به گزارش ایسنا و به نقل از شینهوا، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد که که حضور ووشو در مسابقات بین‌المللی و شناخته شدنش در عرصه‌ جهانی، نقش پررنگی در المپیکی شدن این رشته دارد. طبق اعلام توماس باخ، ووشو در المپیک جوانان ۲۰۲۶ داکار به عنوان یک رشته رزمی و مدال

به گزارش ایسنا و به نقل از شینهوا، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد که که حضور ووشو در مسابقات بین‌المللی و شناخته شدنش در عرصه‌ جهانی، نقش پررنگی در المپیکی شدن این رشته دارد.
طبق اعلام توماس باخ، ووشو در المپیک جوانان ۲۰۲۶ داکار به عنوان یک رشته رزمی و مدال آور گنجانده شده است، در حالی که ووشو در المپیک جوانان ۲۰۱۴ نانجینگ، تنها به عنوان یک برنامه فرهنگی و آموزشی حضور داشت.
رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ادامه داد: خوشحالیم که ووشو را در برنامه رسمی المپیک جوانان ۲۰۲۶ داکار قرار می‌دهیم. ارزش و اشتیاق زیادی در سنگال، کشور میزبان بازی‌های المپیک جوانان برای این رشته ورزشی وجود دارد.
باخ افزود: ووشو پس از اولین حضور خود در المپیک داکار، مبنای محکمی برای ارزیابی خواهد داشت. باید منتظر بمانیم و سطح به رسمیت شناختن و مشارکت بین‌المللی و عملکرد کلی مسابقات را مشاهده کنیم. پس از این تحلیل، در موقعیتی قرار خواهیم گرفت که در مورد حضور ووشو در برنامه المپیک آینده تصمیم‌گیری کنیم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.