تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
کد خبر : 3921

الاعرجی: عراق به نیروهای رزمی خارجی نیاز ندارد

الاعرجی: عراق به نیروهای رزمی خارجی نیاز ندارد

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق امروز دوشنبه تاکید کرد که عراق هنوز به کمک ائتلاف بین‌المللی در زمینه‌های پشتیبانی هوایی، تسلیحات و آموزش نیاز دارد. الاعرجی در نشست مجمع گفت‌وگوی الرافدین گفت: حضور ائتلاف بین‌المللی در عراق به درخواست رسمی دولت عراق در زمینه‌های آموزش

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق امروز دوشنبه تاکید کرد که عراق هنوز به کمک ائتلاف بین‌المللی در زمینه‌های پشتیبانی هوایی، تسلیحات و آموزش نیاز دارد.

الاعرجی در نشست مجمع گفت‌وگوی الرافدین گفت: حضور ائتلاف بین‌المللی در عراق به درخواست رسمی دولت عراق در زمینه‌های آموزش و پشتیبانی هوایی انجام شده است و عراق به نیروهای رزمی خارجی نیاز ندارد.

وی در ادامه افزود: خروج نیروهای رزمی آمریکایی پایان سال جاری به صورت کامل انجام می‌شود و دولت عراق از ناتو خواسته در زمینه آموزش به همه دستگاه‌های امنیتی عراق کمک کند.

مشاور امنیت ملی عراق با تاکید بر اینکه ناتو و پلیس ایتالیا در چارچوب ائتلاف بین‌المللی به ماموریت‌های آموزشی در عراق اقدام می‌کنند، بیان کرد که توافقی با پلیس ایتالیا برای آموزش به پلیس عراق و ناتو برای آموزش به همه دستگاه‌های امنیتی وجود دارد.

الاعرجی ضمن اشاره به اینکه دولت عراق به تصمیم پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای خارجی احترام می‌گذارد، تاکید کرد که عراق هنوز به کمک ائتلاف بین‌المللی در زمینه‌های پیشتیبانی هوایی، تسلیحات و آموزش نیاز دارد.

از طرفی دیگر «جمعه عناد سعدون»، وزیر دفاع عراق نیز گفت که نیروهای خارجی موجود در عراق به درخواست عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش آمده‌اند و بیان کرد که با ترکیه بر سر تشکیل مرکز هماهنگی مشترک توافق شده و در دیدار با سفیر ترکیه بر اهمیت هماهنگی مشترک در مقابله با چالش‌ها تاکید شده است.

وی همچنین تاکید کرد که به ترکیه درباره حضور عناصر گروه تروریستی داعش در خاکش اطلاع داده شده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.