تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
کد خبر : 30510

افزایش انگیزه با راهکاری ساده

افزایش انگیزه با راهکاری ساده

به نقل از هلث، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که کلید حفظ انگیزه شما در حداکثر تغییر وظایف است. انگیزه و عملکرد اکثر افراد پس از انجام یک کار دشوار به مدت حدود ۳۰ دقیقه کاهش را آغاز خواهد کرد. ما شاهد بودیم که افراد با نزدیک شدن به یک ساعت کاری، کاهش عملکرد بسیار محسوسی

به نقل از هلث، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که کلید حفظ انگیزه شما در حداکثر تغییر وظایف است. انگیزه و عملکرد اکثر افراد پس از انجام یک کار دشوار به مدت حدود ۳۰ دقیقه کاهش را آغاز خواهد کرد.
ما شاهد بودیم که افراد با نزدیک شدن به یک ساعت کاری، کاهش عملکرد بسیار محسوسی دارند با این حال، اگر افراد وظایف خود را تغییر دهند، خود کنترلی کمتر از آن چیزی است که بسیاری معتقدند محدود می‌شود.
دکتر دن راندلز، نویسنده اول این مطالعه گفت: در حالی که افراد از انجام یک کار خاص در طول یک دوره زمانی خسته می‌شوند، ما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه انگیزه یا توانایی کمتری برای انجام وظایف در طول روز داشتند، پیدا نکردیم.
دکتر رندلز افزود: خودکنترلی یعنی انجام کاری که فورا به شما پاداش نمی‌دهد؛ کاری را انجام می‌دهید نه به این دلیل که شما از آن لذت می‌برید بلکه به این دلیل است که به یک هدف بزرگتر مرتبط است و شما می‌خواهید آن را به پایان برسانید.
نتایج این تحقیق، حاصل از مطالعه‌ای است که در آن بیش از ۱۶هزار نفر در زمان‌های مختلف روز کار دشوار ذهنی را انجام دادند. نتایج نشان داد که افراد در طول روز انگیزه یکسانی داشتند.
روانشناسان عموما فکر می‌کنند که با از بین رفتن خودکنترلی افراد، انگیزه در طول روز کاهش می‌یابد.
دکتر رندلز گفت: این مورد به این معنا نیست که همه مطالعات در مورد خودکنترلی اشتباه هستند اما تلاش‌ها برای تکرار کار هیچ مدرکی برای تاثیرگذاری آن پیدا نکرده است.
نتایج ما با نظریه‌هایی که نشان می‌دهند افراد در یک کار خاص انگیزه خود را از دست می‌دهند، مطابقت دارد اما در تضاد با نظریه‌هایی است که استدلال می‌کنند خودکنترلی منبعی کلی است که می‌تواند تمام شود.
دکتر ایین هارلو، یکی از نویسندگان مطالعه، فکر می‌کند که این تحقیق نشان می‌دهد که چرا انفجارهای کوتاه و پرتلاش می‌تواند در تقویت یادگیری بسیار موثر باشد؛ این یافته به ویژه برای کارهایی که به عملکرد فکری نیاز دارند مانند یادگیری مهم است. این نتایج با تحقیقاتی مطابقت دارد که نشان می‌دهد وقتی به‌طور مکرر اما در کوتاه‌مدت موارد را مرور می‌کنید، بیشتر چیزهایی را که یاد می‌گیرید به خاطر می‌آورید.
دکتر رندلز نتیجه گرفت: «این واقعیت که شرکت‌کنندگان در یک کار بدتر شدند نشان می‌دهد که آنها چقدر آن کار را سخت کرده‌اند و علی‌رغم دشواری، هیچ مدرکی مبنی بر کاهش توانایی یا انگیزه آنها تا زمانی که در اواخر شب کار را انجام دادند و خسته شدند، پیدا نکردیم.»
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.